Το πολύμηνο σήριαλ της επανεκκίνησης των τεσσάρων μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας πήρε τέλος. Με την ονομαστική ψηφοφορία που έγινε στη Βουλή και με την οποία εγκρίθηκαν οι αναθεωρημένες συμβάσεις επιχειρείται ένα νέο ξεκίνημα.
Ένα ξεκίνημα το οποίο αναμένεται στους πρώτους μήνες του νέου έτους. Και το ξεκίνημα αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο παρά μόνο οι μπουλντόζες που θα πιάνουν δουλειά.
Με απόλυτα νούμερα οι οδικοί άξονες καθίστανται πανάκριβοι για το ελληνικό κράτος, το οποίο καλύπτει με δικά του κονδύλια, ειδικά με κοινοτικούς πόρους, όλα όσα έχουν υπολογίσει ότι χάνουν οι εργολάβοι από τα διόδια, λόγω της κρίσης.
Και βέβαια οι Περιφέρειες βάζουν το δικό τους σημαντικό μερίδιο κονδυλίων, είτε μέσω του ΕΣΠΑ είτε από την κατανομή του νέου πακέτου.
Έτσι οι παραχωρησιούχοι πέρα από τα διόδια που θα εισπράττουν θα πάρουν και ζεστό χρήμα από το ελληνικό δημόσιο.
Η επανεκκίνηση των οδικών αξόνων, ειδικά των δύο που ενδιαφέρουν άμεσα την Ήπειρο, συνοδεύεται με αγκάθια.
Στην Ιόνια Οδό αγκάθι αποτελεί το τμήμα της Κλόκοβας, ένα από τα δυσκολότερα και για τον Ε-65 η σύνδεση του με την Εγνατία, στον κόμβο της Παναγιάς, η οποία παραπέμπεται στο μέλλον.
Έτσι λοιπόν στον Ε65 θα κατασκευαστεί το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα μήκους περίπου 95χλμ. Η πρόοδος του έργου μέχρι σήμερα καθώς φτάνει μόλις το 17%.
Στην Ιόνια Οδό κατασκευάζεται το τμήμα Αντίρριο-Κεφαλόβρυσο μήκους 45χλμ με ερώτημα για την διέλευση της Κλόκοβας (αναμένεται απόφαση για την κατασκευή σήραγγας ή όχι), Κουβαράς-Κομπότι μήκους 54χλμ, και Φιλιππιάδα-Ιωάννινα (σύνδεση με την Εγνατία Οδό) μήκους 51χλμ.
Συνολικά θα κατασκευαστούν 150χλμ δρόμου. Η πρόοδος του έργου είναι στο 31%.
Στην Ιόνιο Οδό το κόστος, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο Υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοίδης, υπολογίζεται στα 6,6 εκατομμύρια ευρώ το χιλιόμετρο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2007, όταν είχαν υπογραφεί οι αρχικές συμβάσεις, το συμβατικό τίμημα είναι 925 εκατομμύρια ευρώ.
Με την αναθεώρηση της σύμβασης το κόστος φτάνει στο 1.057.198.000.
Στην Κεντρική Οδό το κόστος κατασκευής είναι 7,2 εκατομμύρια ευρώ το χιλιόμετρο.
Ο προϋπολογισμός του 2007 ήταν 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Σήμερα φτάνει στο 1.370.000.000 ευρώ.