Καλογιάννης: Καταστροφικές οι συνέπειες στα έργα

KALOGIANNHS S 8 4

KALOGIANNHS S 8 4

«Όταν πριν δύο χρόνια, τον Απρίλιο του 2013, επανεκκινούσαμε τις εργασίες στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, ουδείς φανταζόταν ότι θα καταλήγαμε στη σημερινή τραγική κατάσταση: πολλά εργοτάξια έκλεισαν, όποια παραμένουν ανοιχτά υπολειτουργούν, προσωπικό τέθηκε σε αναγκαστική άδεια ή απολύθηκε, αρχής γενομένης από τα εργοτάξια του Ε-65».

Αυτό αναφέρει ο πρώην υπουργός και βουλευτής της Ν.Δ. στο νομό Ιωαννίνων, Σταύρος Καλογιάννης, σε γραπτή ανακοίνωσή του με την οποία ασκεί πολλή σκληρή κριτική στα πεπραγμένα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τους τελευταίους έξι μήνες, σε ό,τι έχει να κάνει με τα έργα υποδομών.

Ο κ. Καλογιάννης υπενθυμίζει ότι όλα τα έργα είχαν επανεκκινήσει την άνοιξη του 2013, μετά από δυόμιση χρόνια πλήρους απραξίας κι έκτοτε, επιταχύνθηκαν οι ρυθμοί των έργων, απασχολήθηκαν αμέσως χιλιάδες εργάτες/τεχνίτες/χειριστές/μηχανικοί και εμμέσως χιλιάδες άλλοι, συναφών ειδικοτήτων.

«Δεν πτοηθήκαμε από την τότε αντιπολίτευση των Σύριζα – ΑΝΕΛ, που υποστήριζε μετά μανίας το κίνημα «δεν πληρώνω», που υποσχόταν άμεση διαπραγμάτευση όλων των συμβάσεων «με καλύτερους όρους», που καταψήφισε χωρίς καν να αιτιολογήσει τις τροποποιημένες συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων στη Βουλή, τον Δεκέμβριο του 2013», σημειώνει ο κ. Καλογιάννης για να ξεκινήσει την κριτική του.

«Χρειάστηκαν έξι μήνες διακυβέρνησης της χώρας από τους Σύριζα – ΑΝΕΛ και ιδού τα αποτελέσματα: τους αρχικούς λεονταρισμούς της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου Υπουργείου, ακολούθησε η πλήρης απραξία, συνδυαζόμενη πολλές φορές με άγνοια αντικειμένου και πρωτοφανή ανευθυνότητα. Μοιραία, πολλά εργοτάξια οδηγήθηκαν για δεύτερη φορά σε κλείσιμο. Ως αποτέλεσμα, το ποσοστό υλοποίησης των αυτοκινητοδρόμων παραμένει στο 55%, ενώ εάν οι αρχικοί ρυθμοί δεν είχαν διακοπεί από τις εκλογές που προκάλεσε ο ΣΥΡΙΖΑ τον Ιανουάριο του 2015 και από την μετέπειτα απραξία, σήμερα τα έργα θα είχαν υλοποιηθεί σε ποσοστό 70% και η ολοκλήρωσή τους το 2016 ήταν απολύτως ρεαλιστική.

Η επαναλειτουργία τους πλέον είναι δύσκολη και για να ξανανοίξουν, θα απαιτηθούν νέες μεγάλες οικονομικές θυσίες των Ελλήνων, ενώ η ολοκλήρωση των έργων παραπέμπεται για το 2017!

Έχοντας αφοσιωθεί, με ατέλειωτες ώρες σκληρής δουλειάς μέρα και νύχτα, ως αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, στην επανεκκίνηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, μεταξύ των οποίων της Ιόνιας οδού και του άξονα Ε-65 (τον οποίο, θυμίζω, θεωρούσαν σχεδόν όλοι, τότε, ξεγραμμένο!) και παρακολουθώντας στενά την πορεία τους από την υπογραφή των συμβάσεών τους μέχρι σήμερα, θλίβομαι και εξοργίζομαι για την κατάληξή τους.

Εάν δε συνυπολογιστεί ότι: και τα μικρότερα έργα, τα συγχρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ, είναι σταματημένα, καθώς από τον περασμένο Μάρτιο οι εργοληπτικές επιχειρήσεις δεν έχουν εισπράξει κανέναν εγκεκριμένο λογαριασμό λόγω στάσης πληρωμών, ενώ εξαιτίας των κλειστών Τραπεζών οδηγήθηκαν υποχρεωτικά σε αναβολή και οι δημοπρατήσεις νέων έργων (καθώς οι εργολήπτες δεν μπορούσαν να προσκομίσουν εγγυητικές επιστολές), ο τομέας των κατασκευών μετά από μία δύσκολη πενταετία, οδηγείται από την Κυβέρνηση σε πλήρες αδιέξοδο. Είναι πολύ ενδεικτική και η χθεσινή ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) που επισημαίνει τον κίνδυνο να βρεθούν στη«μαύρη λίστα» του «Τειρεσία» χιλιάδες εργοληπτικές επιχειρήσεις, με ευθύνη του κράτους!

Η συμφωνία με τους ευρωπαίους εταίρους, στην οποία κατέληξε προ δεκαημέρου η Κυβέρνηση, παρά τα δυσβάστακτα βάρη που αυτή συνεπάγεται λόγω της πεντάμηνης απραξίας, της ανευθυνότητας και των ιδεοληψιών που ταλανίζουν πολλούς Υπουργούς, δίνει ένα αχνό φως στον ορίζοντα, μίαν ανάσα.

Με κόπο και θυσίες, θα ξαναφτιάξουμε όσα γκρεμίστηκαν και χάθηκαν τους τελευταίους μήνες, αφού βεβαίως αποκτήσουμε μία Κυβέρνηση που θα είναι αποφασισμένη να Κυβερνήσει με σοβαρότητα και υπευθυνότητα» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Καλογιάννης.

{jathumbnail off}