Σε παράδειγμα προς αποφυγή εξελίσσεται πλέον το έργο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του αεροδρομίου Ιωαννίνων. Έργο που ξεκίνησε από το 2006 και από τότε… ανακοινώνεται, σχεδιάζεται, εξαγγέλλεται, προγραμματίζεται, αλλά μέχρι και σήμερα μένει μετέωρο.
Μάλιστα το σημαντικότερο τμήμα του, ο αεροσταθμός, οδεύει προς ακύρωση, καθώς χρήματα δεν υπάρχουν και μόνο σανίδα σωτηρίας αποτελεί το ΕΣΠΑ.
Δεν έχουν περάσει παρά μόνο λίγοι μήνες, από όταν η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ανακοίνωνε για πολλοστή φορά τον προγραμματισμό έργων για το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Τι προέβλεπε ότι καταγράφεται στην επίσημη ιστοσελίδα της Υπηρεσίας, στις 19 Ιουνίου του 2012;
Για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων τα έργα είναι τα ακόλουθα:
– Επέκταση κτιρίου αεροσταθμού, δαπέδου στάθμευσης, νέος συνδετήριος τροχόδρομος, νέο οδικό δίκτυο πρόσβασης αερολιμένα και επέκταση- διαμόρφωση χώρων στάθμευσης οχημάτων.
Τα κονδύλια για το πρώτο και το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους υπολογίζονταν στα 17 εκατομμύρια ευρώ!
Ο πακτωλός αυτός δεν έφτασε ποτέ, τα χρήματα προς την ανάδοχο δίνονταν στην κυριολεξία με το σταγονόμετρο κι έτσι το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τα εργοτάξια ήταν νεκρά!
Έτσι λοιπόν το αρχικό χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης του αεροδρομίου Ιωαννίνων, έχει εξαντληθεί προ πολλού και οι παρατάσεις διαδέχθηκαν η μία την άλλη, μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί μόνο ο πύργος ελέγχου και η αναβάθμιση της πίστας. Απομένει η κατασκευή του νέου αεροσταθμού, σημαντικού τμήματος του έργου και πλέον υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα αν θα κατασκευαστεί με την παρούσα εργολαβία.
Η ΕΥΔΕ/Αεροδρομίων Βορείου Ελλάδας, η Υπηρεσία δηλαδή που έχει την ευθύνη του έργου ήδη κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, σημειώνοντας ότι υπό τις παρούσες συνθήκες η κατασκευή του αεροσταθμού είναι αδύνατη. Πρόκειται άλλωστε για ένα μεγάλο κατασκευαστικό έργο, το οποίο δύσκολα μπορεί να καλυφθεί από εθνικούς πόρους.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών από την πλευρά του κάνει προσπάθειες να εντάξει το έργο του αεροδρομίου στο ΕΣΠΑ, προσπάθεια που είχε παλιότερα κι από την Περιφέρεια Ηπείρου, χωρίς όμως τότε να πάρει σάρκα κι οστά.
Σήμερα κοινή εκτίμηση είναι ότι η ένταξη στο ΕΣΠΑ είναι ο μοναδικός τρόπος για να διασωθεί το έργο του αεροδρομίου και να ολοκληρωθεί.
Σε διαφορετική περίπτωση θα είναι όντως ένα έργο που θα έχει μείνει για πάντα στα χαρτιά!