Γράφει ο Βασίλης Ιωάννου – Η ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού (Άκτιο-Αμβρακία), αποτελεί ασφαλώς ένα σημαντικό έργο για ολόκληρη τη Βορειοδυτική Ελλάδα. Η κάθετη αυτή σύνδεση του Ακτίου με την Ιόνια οδό, θα άρει τη συγκοινωνιακή απομόνωση της ευρύτερης παραλιακής ζώνης, θα αξιοποιηθούν περαιτέρω το αεροδρόμιο και η υποθαλάσσια ζεύξη και ολόκληρη η περιοχή θα πάρει μια μεγάλη «αναπτυξιακή ανάσα». Δυστυχώς όμως, αν και η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου ξεκίνησε πριν από μια δεκαετία, με εξασφαλισμένη μάλιστα Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, εξελίσσεται σε ένα νέο «γιοφύρι της Άρτας» .
Όποιος αναζητήσει τα αίτια που το έργο «βάλτωσε», θα τα βρει στις κακοδαιμονίες του πολιτικού συστήματος, στις αδυναμίες των κρατικών υπηρεσιών και βεβαίως στα χρόνια προβλήματα των κατασκευαστικών εταιρειών…
Ελλείψεις και καθυστερήσεις στις μελέτες και τις απαλλοτριώσεις, κατάτμηση του έργου σε 4 εργολαβίες, μεγάλες εκπτώσεις, Οικονομικές δυσκολίες των κατασκευαστικών εταιρειών κλπ , ήταν οι βασικοί λόγοι που μέχρι το 2015 δεν τηρήθηκαν καν τα χρονοδιαγράμματα.
Στα λάθη και τις αδυναμίες εκείνης της περιόδου, ήρθαν να προστεθούν τα μεγάλα λόγια, οι παλινωδίες και οι υποσχέσεις του πρώην Υπουργού κ. Σπίρτζη, όπως και η λαθεμένη απόφασή του, να αντιμετωπίσει τις υπολειπόμενες εργασίες με εργολαβία-σκούπα.
Μία επιλογή, τόσο λόγω της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το καρτέλ στα δημόσια έργα, όσο και των δικαστικών εμπλοκών στο ΣτΕ, οδηγούν το διαγωνισμό σε ακύρωση, το έργο σε νέες περιπέτειες και την Κοινοτική χρηματοδότηση των 160 εκατ. € σε επισφάλεια.
Η νέα Κυβέρνηση , μέσω του αρμόδιου Υπουργού κ. Καραμανλή, δήλωσε μεν ότι, «θα επανεξεταστεί ο φάκελος του έργου, ώστε να δοθεί η βέλτιστη λύση για την ολοκλήρωσή του», αλλά μέχρι σήμερα, ακόμη και κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στα Γιάννενα, δεν προχώρησε σε περισσότερες λεπτομέρειες.
Οι πολίτες όμως της Δυτικής Ελλάδας , από την Αιτωλοακαρνανία, τη Λευκάδα, τη Πρέβεζα, τη Θεσπρωτία, την Κέρκυρα, που τόσα χρόνια παρακολουθούν την πορεία του έργου, δικαιολογημένα εκφράζουν τις ανησυχίες, αφού δεν γνωρίζουν πότε επιτέλους θα ξεκινήσουν οι εργασίες, με ποιες διαδικασίες και κυρίως με ποια χρηματοδότηση.
Θεωρώ ότι εδώ που φτάσαμε, Βουλευτές, Περιφερειάρχες και Δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής, θα πρέπει να κινητοποιηθούν.
Ειδικότερα ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, με την εμπειρία και το «πολιτικό του κύρος», θα πρέπει να ηγηθεί της κοινής προσπάθειας .
Το ίδιο οφείλουν να κάνουν οι Βουλευτές όλων των κομμάτων από την ευρύτερη περιοχή, αποδεικνύοντας στους πολίτες ότι για ζητήματα που αφορούν την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη, οι κομματικές αντιπαραθέσεις και διαφωνίες μπορούν να παραμεριστούν.
Θεωρώ, ότι αν αντί των ατομικών πρωτοβουλιών, οι 15 Βουλευτές των 5 προαναφερόμενων νομών δράσουν από κοινού, συναντηθούν με τον αρμόδιο Υπουργό, θέτοντας πιεστικά το αίτημα της άμεσης ολοκλήρωσης του έργου, τότε να είναι βέβαιοι ότι και θετικές απαντήσεις θα πάρουν και την ενωτική τους αυτή πρωτοβουλία, θα την επικροτήσουν όλοι οι πολίτες της περιοχής.
Είναι η ώρα των αποφάσεων και των πρωτοβουλιών από όλους, αν θέλουμε κάποια στιγμή, να ολοκληρωθεί το σημαντικό αυτό έργο.
– Ο Βασίλης Ιωάννου, είναι πρώην Νομάρχης και Βουλευτής Πρέβεζας