Aλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

TELH 13

TELH 13Tα πάνω-κάτω αναμένεται να φέρουν οι αλλαγές που προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, από τις αρχές του 2015.

Τα σενάρια που εξετάζονται είναι πολλά, ωστόσο τέσσερα από αυτά είναι τα κυρίαρχα και αφορούν, μεταξύ άλλων, την καταβολή τελών κυκλοφορίας με τον μήνα και τον υπολογισμό με βάση τα διανυόμενα χιλιόμετρα.

Σχετικό πόρισμα έχει επιδώσει στην κυβέρνηση η αρμόδια επιτροπή που έχει συσταθεί για τις αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων.

 

Την περασμένη Πέμπτη το Υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε διάταξη με την οποία παρέχεται ειδικά για φέτος η δυνατότητα σε όσους έχουν καταθέσει πινακίδες να τις παραλάβουν πληρώνοντας τα τέλη μόνο για τους μήνες που απομένουν έως το τέλος του 2014.

Πιο συγκεκριμένα, το ετήσιο τέλος κυκλοφορίας διαιρείται διά του 12 (όσοι δηλαδή και οι μήνες του χρόνου) και, εφόσον γίνει άρση ακινησίας, ο ιδιοκτήτης του ΙΧ καταβάλλει το ποσό που αντιστοιχεί στους μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους.

Ποια σενάρια εξετάζονται για τα τέλη

Τέσσερα είναι τα κυρίαρχα σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση και το οικονομικό επιτελείο, σύμφωνα με το capital.gr, με βάση την εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής:

– Διατήρηση του υπολογισμού των τελών ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους για τα οχήματα που πρωτοταξινομήθηκαν από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά. Ωστόσο, υπάρχει η εισήγηση για μείωση του ορίου ρύπων κάτω από το οποίο δεν καταβάλλονται τέλη. Σήμερα το όριο είναι 100 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα και οι εισηγήσεις προβλέπουν τη μείωσή τους κάτω από τα 90 ή και 80 γραμμάρια.

– Καταβολή τελών με τον μήνα. Οι οδηγοί θα έχουν το δικαίωμα να κυκλοφορούν το όχημά τους συγκεκριμένους μήνες ανά χρόνο, όποιους δηλαδή οι ίδιοι επιλέξουν. Προσοχή! Σε αυτή την περίπτωση θα αναγκάζονται να πληρώνουν πολύ υψηλότερα τέλη από ό,τι αν τα πλήρωναν για όλο το έτος. Παρ’ όλα αυτά, προβλέπεται έκπτωση σε όσους τα προκαταβάλλουν.

– Στο τραπέζι έχει τεθεί και η πρόταση για επιβολή τελών με βάση τα διανυόμενα χιλιόμετρα, που θα υπολογίζονται με GPS. Η λύση αυτή προς το παρόν έχει κριθεί ανεφάρμοστη, ωστόσο μπορεί να εφαρμοστεί στο μέλλον.

– Σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με τη λιανική τιμή πώλησης του οχήματος, προκειμένου να καταβάλουν υψηλότερα τέλη όσοι έχουν οχήματα μεγάλης αξίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ