«Αγκάθια» στην παραχώρηση της Εγνατίας: Καταγραφή προβλημάτων, πιστοποίηση σηράγγων και γεφυρών, κατάργηση «ελευθέρας» και αύξηση διοδίων…

egnatia odos s

Εντός του Σεπτεμβρίου εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στη Βουλή προς έγκριση η σύμβαση για την παραχώρηση της Εγνατίας  Οδού η οποία έχει υπογραφεί από τα μέσα της άνοιξης.

Ο μεγαλύτερος οδικός άξονας της χώρας δεν έχει περάσει ακόμη στον παραχωρησιούχο που και στην περίπτωση αυτή είναι η ΤΕΡΝΑ και όπως φαίνεται αυτό θα καθυστερήσει λόγω των σοβαρών εκκρεμοτήτων που υπάρχουν.

Ακόμη κι αν τελικά η σύμβαση κυρωθεί από την Βουλή τον επόμενο μήνα η παραχώρηση της Εγνατίας θα ολοκληρωθεί πιθανότατα στο πρώτο εξάμηνο του 2025.

Μία από τις εκκρεμότητες που υπάρχουν αφορά σε νέα αύξηση των διοδίων. Ήδη έχει γίνει μία την περασμένη άνοιξη αλλά θα ακολουθήσουν τουλάχιστον δύο γεγονός που θα κάνει κι αυτό τον αυτοκινητόδρομο πανάκριβο.

Ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί όμως η καταγραφή της κατάστασης του οδικού άξονα και ειδικά οι πιστοποιήσεις ενός σημαντικού αριθμού γεφυρών και σηράγγων που συνιστούν υποχρέωση της σημερινής λειτουργού του οδικού άξονα, της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε. Διατυπώνονται ωστόσο σοβαρές επιφυλάξεις από όλες τις πλευρές κατά πόσον η διαδικασία αυτή μπορεί να «τρέξει» γρήγορα και να ολοκληρωθεί εντός του 2024. Επιπλέον, καθώς η προσφορά για τον οδικό άξονα έγινε στις αρχές της τρέχουσας δεκαετίας εκτιμάται ότι η κατάσταση του δρόμου έκτοτε έχει επιδεινωθεί.

Ο βαθμός και το εύρος στο οποίο αυτό έχει συμβεί μπορεί να γεννήσει δικαίωμα του παραχωρησιούχου για επιστροφή χρημάτων ή μείωση τιμήματος. Από το υπουργείο Οικονομικών εξηγούν πως αυτό δεν θα αποτελέσει πρόβλημα για την παραχώρηση καθώς οποιοδήποτε μείωση μπορεί κάλλιστα να γίνει και να τακτοποιηθεί μετά. Και για την Εγνατία Οδό η ΓΕΚ ΤEΡΝΑ δηλώνει έτοιμη να αναλάβει άμεσα την παραχώρηση και να καταβάλει το τίμημα.

Θέμα, όχι ήσσονος σημασίας, είναι και ο τερματισμός των αδειών ελεύθερων διελεύσεων της Εγνατίας που έχουν χορηγηθεί σε οδηγούς, πολίτες και χρήστες του άξονα τις προηγούμενες δεκαετίες. Πηγές του υπουργείου Οικονομικών επιβεβαιώνουν πως ο αριθμός τους ανέρχεται σε περίπου 80.000 και θα πρέπει όλες να ανακληθούν και να πάψουν να ισχύουν, κάτι το οποίο μπορεί να γίνει εύκολα, «με μία απόφαση και μία ανακοίνωση, ωστόσο όχι χωρίς κάποιο πολιτικό κόστος».

Υπό το πρίσμα αυτών των εκκρεμοτήτων υπάρχουν πλευρές που θεωρούν πιο ρεαλιστική την προσδοκία ολοκλήρωσης της παραχώρησης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ