Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών για την τύχη του έργου της οδικής σύνδεσης Άκτιο Αμβρακία, κατέθεσε ο Τομεάρχης Υποδομών και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Βαρεμένος.
Ο κ.Βαρεμένος επισημαίνει τον ορατό πλέον κίνδυνο να εμπλακεί το έργο σε νέα αδιέξοδα με τις καταστροφικές επιλογές της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργού. Επίσης, ζητά ενημέρωση και για τις προθέσεις του υπουργού σχετικά με το έργο σύνδεσης της Ιονίας Οδού με την Πρέβεζα.
Η πρώτη δημοπράτηση του έργου έγινε το 2009, επί υπουργίας Γ. Σουφλιά, υποδιαιρεμένο σε 4 εργολαβίες. Η κατασκευή των 4 εργολαβιών ξεκίνησε στις 16 Μαρτίου 2010, με διάρκεια των συμβάσεων 36 μήνες, δηλ. τα έργα έπρεπε να είχαν παραδοθεί το 2013!
Όταν ανέλαβε την διακυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως αναφέρει ο κ. Βαρεμένος, το έργο ήταν τελματωμένο και με σωρεία μελετητικών και τεχνικών προβλημάτων. Η συνολική πρόοδος δεν ξεπερνούσε το 50%, με τις εργολαβίες να είναι καθηλωμένες.
Σε εκείνη τη χρονική στιγμή, και με δεδομένη την αδυναμία του τότε εγκατεστημένου εργολάβου, να ολοκληρώσει τις εργασίες σε 3 από τις 4 εργολαβίες, προστέθηκε άλλη κατασκευαστική εταιρεία, σε μια ύστατη προσπάθεια να διασωθεί το έργο και να μπορέσει να ολοκληρωθεί.
Τελικά αποφασίζεται οριστικά να γίνει μία συνολική εργολαβία-σκούπα, η οποία και προκηρύχθηκε τον Μάιο του 2018. Στις 26 Ιουνίου 2018, αναδεικνύεται η μειοδότρια κοινοπραξία και το αποτέλεσμα του διαγωνισμού εγκρίνεται στις 15 Οκτωβρίου 2018.
Αλλά οι περιπέτειες του πολύπαθου έργου συνεχίσθηκαν: Η δεύτερη μειοδότρια εταιρεία κατέθεσε αίτηση ακύρωσης της απόφασης του υπουργείου για κατακύρωση του διαγωνισμού στην μειοδότρια κοινοπραξία.
Το ζήτημα που τέθηκε ήταν κατά πόσον οι δύο κοινοπρακτούσες κατασκευαστικές εταιρείας που μειοδότησαν, έλαβαν ουσιαστικά μέτρα αυτοκάθαρσης, μετά την αμετάκλητη απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με την οποία καταδικάστηκαν για τη συμμετοχή τους σε «καρτέλ» για τα δημόσια έργα.
Και ενώ βρισκόμασταν ακόμη εν αναμονή της απόφασης του ΣτΕ επί της αίτησης ακύρωσης, το Υπουργείο ανακοινώνει στις 13 Ιανουαρίου 2020 την ματαίωση του διαγωνισμού και την πρόθεση επαναδημοπράτησης του έργου.
Πέραν όμως της τύχης του έργου Άκτιο-Αμβρακία, υπάρχουν ερωτηματικά και για την υλοποίηση του έργου της παράκαμψης Φιλιππιάδας, που θα αποτελέσει ένα κομμάτι της σύνδεσης της Ιόνιας με την Πρέβεζα. Το συγκεκριμένο έργο, ήδη από τον Μάιο του 2019, έχει δεσμευμένους πόρους μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Ηπείρου «Ήπειρος 2014-2020», ύψους 35 εκ.ευρώ. Ωστόσο, υπάρχουν αντικρουόμενες πληροφορίες και «διαρροές» ως προς τις προθέσεις του ΥΠΟΜΕ για την υλοποίηση του εν λόγω έργου.