Ανά κομμάτι και διόδια για να προχωρήσουν οι οδικοί άξονες της Ηπείρου

Την ερχόμενη Τρίτη θα κριθεί ως ένα βαθμό η τύχη των οδικών υποδομών στην Ήπειρο, κυρίως στους Νομούς Πρέβεζας και Θεσπρωτίας μετά το αφήγημα του Υπουργείου ότι «λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν».

Στο αφήγημα αυτό η Περιφέρεια αντιτάσσει κάτι το οποίο δεν είναι λιγότερο επώδυνο… Τα διόδια!

Αποκαλυπτική ήταν η τοποθέτηση του Περιφερειάρχη Αλέξανδρου Καχριμάνη στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου η οποία προκάλεσε και μία σφοδρή αντιπαράθεση με τον επικεφαλής της παράταξης «Ήπειρος Όλον» Στέφανο Ζούμπα.

Ο Περιφερειάρχης λοιπόν μίλησε για διόδια σε κάθε τμήμα που θα κατασκευάζεται στην Ήπειρο αλλά και για διόδια πέραν της Ηπείρου ώστε να γεμίσει το ταμείο που θα χρηματοδοτήσει τους δρόμους!!!

Συγκεκριμένα έβαλε στο κάδρο την Αμβρακία Οδό, η οποία διέρχεται από την Δυτική Ελλάδα και δεν ανήκει στην γεωγραφική ενότητα της Ηπείρου, την ζεύξη Ακτίου Πρέβεζας και κάθε νέο τμήμα που θα κατασκευάζεται όπως για παράδειγμα από την Φιλιππιάδα ως την Γέφυρα Καλογήρου, που μελετητικά είναι και το πιο ώριμο.

Κι όλα αυτά χωρίς καμία οικονομοτεχνική μελέτη, κάτι που ήταν ζητούμενο από τον Δεκέμβριο του 2023 όταν είχε γίνει η περίφημη σύσκεψη υπό τον Ταχιάο στα Γιάννινα.

«Αυτή την στιγμή υπάρχει μία προίκα. Είναι τα διόδια από την υποθαλάσσια Ακτίου- Πρέβεζας. Επίσης η Αμβρακία είναι ένας δρόμος που είναι δωρεάν. Κι αυτή πρέπει να έχει έσοδα. Ότι φτιάχνουμε εμείς, όπως το Φιλιππιάδα- Γέφυρα Καλογήρου και το Μαυρομάτι να έχουν έσοδα. Έρχονται από το εξωτερικό, έρχονται από την Κέρκυρα.. Όλα να κάνουμε ένα ταμείο με διόδια, να γίνει παραχώρηση αλλιώς δεν θα δούμε ποτέ δρόμο», ανέφερε στην τοποθέτησή του ο Περιφερειάρχης.

Μετά από 15 χρόνια μελετών και αδυναμίας του ελληνικού κράτους να κατασκευάσει έστω και ένα χιλιόμετρο νέου αυτοκινητόδρομου, το αδιέξοδο παραμένει..

Και η απόφαση της Περιφέρειας Ηπείρου να αναλάβει η ίδια τις μελέτες αποτέλεσε το μεγαλύτερο αυτογκόλ.. Κι αυτό γιατί οι μελέτες σέρνονται κομμάτι- κομμάτι, ενώ το Υπουργείο σφυρίζει αδιάφορα για την χρηματοδότηση των έργων.

Η λογική  των διοδίων και μάλιστα ανά κομμάτι με την οποία πηγαίνει στην σύσκεψη η Περιφέρεια Ηπείρου είναι αμφίβολο αν θα φέρει αποτέλεσμα.. Κι αν φέρει αυτό θα είναι πανάκριβο για όλους, γιατί προφανώς οι Ηπειρώτες δεν θα εξαιρούνται της καταβολής διοδίων…