Αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, τελευταίο βήμα για την δημοπράτηση του μεγάλου δακτυλίου

Η κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης των ακινήτων που απαιτούνται για την κατασκευή του μεγάλου δακτυλίου είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα που θα απασχολήσουν το Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων στη συνεδρίαση της ερχόμενης Τετάρτης. Πρόκειται ουσιαστικά για το τελευταίο απαραίτητο βήμα ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης του έργου, ενός από τα μεγαλύτερα της Ηπείρου που έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.  Όπως είχε γίνει γνωστό από τον αντιδήμαρχο Γιώργο Αρλέτο σε προηγούμενες συνεδριάσεις του σώματος  όλα τα υπόλοιπα τεχνικά ζητήματα έχουν ήδη αντιμετωπιστεί.

Το έργο εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ήπειρος» τον Σεπτέμβριο του 2019 και αφού ξεπεράστηκαν πολλά και σοβαρά προβλήματα που είχαν ανακύψει  κυρίως με την περιβαλλοντική μελέτη του έργου και την στάση του αρμόδιου υπουργείου.

Ο συνολικός προυπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 27 εκατομμύρια ευρώ.

Ο δακτύλιος συνδέει το Μητροπολιτικό Κέντρο στο νότιο άκρο της πόλης (οδός Βογιάννου) μέσω της Λεωφόρου Γεννηματά, της Λεωφόρου Ιωνίας, της Λεωφόρου Ειρήνης μεταξύ των οικισμών Ανατολής-Κατσικά και μιας προτεινόμενης περιαστικής οδού στο νότιο όριο του οικισμού Ανατολής, με την Οδό Ιωαννίνων στο ύψος του Πανηπειρωτικού Σταδίου.

Το οδικό δίκτυο ολοκληρώνει τη σύνδεσή του με την Εθνική Οδό μέσω του υπολειπόμενου τμήματος της οδού Ιωαννίνων, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας:

της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Άρτας

της οδού Ιωαννίνων (Ανατολή)

της Οδού 3η2 Σεπτεμβρίου (Κατσικά)

Το οδικό δίκτυο ξεκινά από τον ήδη κατασκευασμένο ισόπεδο κυκλικό κόμβο στη συμβολή της Λεωφόρου Γεννηματά με την οδό Βογιάννου και καταλήγει στη συμβολή της οδού πρόσβασης προς το Πανηπειρωτικό Στάδιο με την οδό Ιωαννίνων του Δημοτικού Διαμερίσματος Ανατολής. Έχει συνολικό μήκος 4.360,00 μ περίπου.

Στο μεγαλύτερο μήκος της ταυτίζεται με τις ήδη διανοιγμένες οδούς των ρυμοτομικών σχεδίων Ιωαννίνων, Ανατολής και Παμβώτιδας(οδός Γεννηματά και Λεωφόροι Ιωνίας, Ειρήνης). Η αρτηρία σε όλα τα τμήματά της αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Το πλάτος της κάθε λωρίδας κυκλοφορίας ανέρχεται σε 3,25μ.