Όνειρο θερινής νυχτός, για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα παραμείνουν για τους Ηπειρώτες τα αναλογικά διόδια, τα οποία έχει εξαγγείλει ουκ ολίγες φορές ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
Η αναλογική χρέωση κρίνεται ως η πιο δίκαιη για τις μετακινήσεις, καθώς ο οδηγός πληρώνει ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει. Κι αν πολλοί στην Ήπειρο πίστευαν ότι κάτι τέτοιο θα τεθεί σε εφαρμογή και θα τους απαλλάξει από το υψηλό τίμημα, ειδικά όσους διανύουν μικρές αποστάσεις, το σίγουρο είναι ότι δεν θα το δουν να συμβαίνει σύντομα.
Αντ’ αυτού, είναι γνωστό ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα μπουν σε λειτουργία και τα διόδια Δροσοχωρίου επί της Εγνατίας Οδού, γεγονός που θα αυξήσει το κόστος της μετακίνησης ακόμη κι αν πρόκειται για μία μικρή απόσταση, όπως είναι αυτή από τα Γιάννινα μέχρι το Μέτσοβο. Ακόμη χειρότερα θα είναι τα πράγματα για όσους κινούνται από την Θεσπρωτία προς το Μέτσοβο καθώς θα έχουν και τα διόδια της Τύριας.
Η Κυβέρνηση θα θέσει σε εφαμρογή –καλώς εχόντων των πραγμάτων- τον Σεπτέμβριο, τα πρώτα αναλογικά διόδια στην οδό Κορίνθου- Πατρών, καθώς είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος στον οποίο έχει προβλεφθεί το συγκεκριμένο σύστημα, στο χρηματοδοτικό του μοντέλο.
Για τους υπόλοιπους οδικούς άξονες θα χρειαστεί επαναδιαπραγμάτευση με το υπουργείο Υποδομών με τους παραχωρησιούχους, οι οποίοι πάντως, στο παρασκήνιο διαμηνύουν ότι το συγκεκριμένο σύστημα δεν μπορεί να επεκταθεί σε όλους τους οδικούς άξονες..
Το βέβαιο είναι ότι για το επόμενο διάστημα, όταν ακούμε αναλογικά διόδια, θα πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι.. Τουλάχιστον στην Ήπειρο.
{jathumbnail off}