Την κάθετη αντίθεσή του με το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης εκφράζει με επιστολή του ο Εμπορικός Σύλλογος Ηγουμενίτσας.
Ο Σύλλογος εκτιμά ότι το σχέδιο των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που προτείνει ο δήμος έχει αποσπασματικό χαρακτήρα, κυρίως όμως εισπρακτικό και θα δυσκολέψει την καθημερινότητα των κατοίκων.
Οι παρατηρήσεις και οι αποφάσεις που καταθέτει ο Εμπορικός Σύλλογος έχουν ως εξής:
Α. Καταρχάς, το ΔΣ είναι αντίθετο με την επιβολή ελεγχόμενης στάθμευσης, γιατί πρόκειται για έμμεση φορολόγηση χώρων δημόσιας χρήσης. Προϋποθέτει καλή αστυνόμευση, η οποία θα μπορούσε να υπάρχει και σήμερα για λόγους κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης κι όχι εισπρακτικούς. Η Δημοτική Αρχή πράττει το ίδιο λάθος με την προηγούμενη, προχωρώντας σε μελέτη δίχως να έχει εξαντλήσει τα υπόλοιπα μέσα π.χ. δημιουργία νέων parking, αν κι η ίδια η μελέτη αναφέρει πως πρέπει να εξεταστεί η διαθεσιμότητα τέτοιων χώρων. Το χρηματικό ποσό που θα εισπράττεται ετησίως δεν είναι διόλου αμελητέο, το οποίο θα στερείται η τοπική αγορά.
Β. Δεύτερον, ακόμη κι εκείνοι που βλέπουν την ελεγχόμενη στάθμευση ως λύση στο οξύτατο πρόβλημα του κέντρου της πόλης, θα διαπιστώσουν πως η μελέτη είναι ανεπαρκής κι έχει ως σαφή στόχο το μέγιστο δυνατό κέρδος για τον Δήμο Ηγουμενίτσας και την ΟΛΗΓ Α.Ε.
Συγκεκριμένα:
1. Διαπιστώνεται πως δεν υπάρχει γνώση για τα όρια του εμπορικού κέντρου, η ζώνη Α του οποίου δεν αρχίζει από την Αστυνομική Διεύθυνση Θεσπρωτίας, αλλά από τη συμβολή της Εθνικής Αντίστασης με την 8ης Δεκεμβρίου κι ούτε τελειώνει στη διασταύρωση της Κύπρου με τη Φωτίου Μιχαλά.
2. Διαφωνούμε με την άποψη ότι το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης δεν πρέπει να είναι αποσπασματικό κι άρα να περιλαμβάνει μια πολύ μεγάλη ζώνη της πόλης.
Όποιος γνωρίζει το πρόβλημα διαπιστώνει εύκολα που υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και που δημιουργείται κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Για παράδειγμα, στις 8:15 το πρωί, η Κύπρου και οι κάθετες οδοί είναι γεμάτες από σταθμευμένα οχήματα, ενώ υπάρχει χώρος σε όλη την παραλιακή ζώνη (στα δυο parking και στο ρεύμα της Εθνικής Αντίστασης προς το λιμάνι), η οποία γεμίζει αφού εξαντληθούν οι θέσεις στο κέντρο.
Αν η ελεγχόμενη στάθμευση επιβληθεί σε όλη την πόλη, πως θα εξυπηρετούνται οι επαγγελματίες κι οι υπάλληλοι που ζουν στα περίχωρα και στα κοντινά χωριά; με τα ποδήλατα, όπως προτείνει η μελέτη;
3. Ειδικά για τα δυο parking δεν έπρεπε να υπάρχει ούτε σκέψη για παρκόμετρα. 420 θέσεις οργανωμένης στάθμευσης θα γίνουν αντικείμενο εξόφθαλμης κερδοσκοπίας.
Στο parking έναντι της εκκλησίας (80 θέσεων) προτείνεται κόστος στάθμευσης 3€ από τις 07:00 – 15:00 και 2€ από τις 15:00 – 18:00. Με τους μετριότερους υπολογισμούς – 80 οχήματα το πρωί και 40 το απόγευμα για έξι μέρες την εβδομάδα – το ετήσιο κόστος για τους πολίτες θα ανέλθει στις 550.000€ περίπου. Αυτό απέχει πολύ από το πραγματικό κόστος το οποίο θα είναι πολύ μεγαλύτερο.
Όσο για το parking του Παλαιού Λιμένα, με 350 θέσεις και κόστος 4€ από τις 07:00 – 15:00 και 3€ ως τις 15:00 – 18:00, θα αποδειχθεί πραγματικό χρυσορυχείο για την ΟΛΗΓ Α.Ε., αποφέροντας εισπράξεις εκατομμυρίων €.
Σε δυο προηγούμενες παρεμβάσεις μας, προσπαθήσαμε να αποτρέψουμε την ΟΛΗΓ Α.Ε. από την εμπορική εκμετάλλευση του parking και τώρα της δίνει αυτή τη δυνατότητα μια μελέτη του Δήμου Ηγουμενίτσας!!!
4. Στους υπόλοιπους δρόμους της πόλης προτείνονται 303 θέσεις στάθμευσης, εκ των οποίων οι 160 υπό γωνία. Εκτός του ότι από τη απεικόνιση του χάρτη σε κάποιες οδούς αυτό θεωρείται ανέφικτο – π.χ. στη συμβολή της Ευαγγελιστρίας με την Εθνικής Αντίστασης! – ταυτόχρονα, αποκλείει κάθε δυνατότητα στάσης – λόγω έκτακτης ανάγκης, φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων – και θα δημιουργήσει κυκλοφοριακό χάος.
Το κόστος θα είναι κι εδώ πολύ μεγάλο, αλλά παρατηρούμε κι ένα παράδοξο στην τιμολόγηση: 0-1 ώρα 0,50€, 1-2 ώρες 1,5€, 2-3 ώρες 3€. Δηλαδή, η τιμή πρώτα τριπλασιάζεται κι έπειτα διπλασιάζεται. Ποια είδους γεωμετρική πρόοδο ικανοποιεί η παραπάνω αντιστοιχία χρόνου – τιμής; Και ποιος στόχος οφέλους έχει τεθεί για να «αραδιάζονται» με τόση ευκολία δίευρα, τρίευρα και τετράευρα; μήπως να αντικαταστήσουν οι πολίτες την κρατική χρηματοδότηση προς το Δήμο Ηγουμενίτσας;
Είναι όμως αυτό, εφικτό; αυτές οι 303 θέσεις θα είναι όλες προς ενοικίαση; δεν προβλέπεται πουθενά στη μελέτη που θα σταθμεύουν τα οχήματα των μόνιμων κατοίκων του κέντρου. Πόσα είναι αυτά;
Δυο τινά θα συμβούν: ή σχεδόν όλες οι θέσεις θα καταληφθούν από αυτά τα οχήματα ή θα πρέπει να σταθμεύουν εκτός κέντρου.
Εν κατακλείδι, η μελέτη δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα στάθμευσης, αποκλείει χώρους ελεύθερης πρόσβασης και δημιουργεί πρόβλημα σε επαγγελματίες και εργαζόμενους που ζουν μακριά, δεν προτείνει νέους, αποκλείει τη στάση και κυρίως αφαιρεί από το οικογενειακό εισόδημα και από την τοπική αγορά μεγάλα χρηματικά ποσά, στρέφοντας τους καταναλωτές εκτός κέντρου.
Η πόλη χρειάζεται μια συνολική μελέτη κυκλοφοριακής ρύθμισης, όπου θα περιλαμβάνεται το θέμα της στάθμευσης και δεν θα αντιμετωπίζεται αποσπασματικά.
Η γνωμοδότησή του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου είναι συνολικά αρνητική.