Αποχωρούν οι Ισπανοί από Ιόνια κι Ε-65

IONIA NEWS

IONIA NEWSΟριστική είναι η αποχώρηση των δύο Ισπανικών Ομίλων που μαζί με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετείχαν στα σχήματα που είχαν αναλάβει την κατασκευή της Ιόνιας Οδού και του Ε65.

Οι δύο ξένοι όμιλοι ποτέ δεν «συνήθισαν» την γραφειοκρατία στην χώρα μας, ενώ οι συνεχείς καθυστερήσεις στην επανεκκίνηση των οδικών αξόνων ταρακούνησαν τις λεπτές ισορροπίες που υπήρξαν από την πρώτη στιγμή μεταξύ των συνεταίρων.

Το πάγωμα των έργων σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση και τα πισωγυρίσματα των κυβερνήσεων την τελευταία διετία έφεραν στην επιφάνεια γκρίνιες και δυσφορία από την πλευρά των Ισπανών, οι οποίοι εγκαταλείπουν πλέον τα έργα.

 

Η αποχώρηση των Ισπανών αποδεικνύεται ακριβή καθώς η ελληνική πλευρά θα πρέπει να καταβάλλει επιπλέον κεφάλαια για να καλύψει το κενό στις εταιρίες διαχείρισης, όπου μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα βρεθεί να ελέγχει το 55% της εταιρίας που εκμεταλλεύεται την Ιόνια Οδό (και τμήμα του ΠΑΘΕ) και το 45% της εταιρίας διαχείρισης του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας.

Μπορεί ένα μέρος του χρηματοδοτικού κόστους να αναλαμβάνει το κράτος (περίπου 500 εκατ. ευρώ για τον Ε-65) και η ΕΤΕπ, η οποία έχει «υποσχεθεί» την απελευθέρωση δανείων ύψους 650 εκατ. ευρώ για τους τέσσερις «παγωμένους» αυτοκινητόδρομους, αλλά οι κατασκευαστές και συγκεκριμένα για την Ιόνια Οδό και τον Ε- 65 η ΓΕΚ Τέρνα, θα βάλουν και εκείνοι το… χέρι βαθιά στην τσέπη.

Προς το παρόν πάντως τα έργα στους δύο βασικούς άξονες παραμένουν παγωμένα, αναμένοντας την τελική συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και την κύρωση των συμβάσεων από την Ελληνική Βουλή.

Την ίδια ώρα, ανακατατάξεις εκτιμάται πως θα υπάρξουν και στο «κομμάτι» των τραπεζών που δανειοδοτούν τα έργα της Ιόνιας Οδού και του Ε-65. Οι ελληνικές τράπεζες δείχνουν διατεθειμένες να αναλάβουν μεγαλύτερο μέρος της δανειοδότησης των δύο έργων, υποκαθιστώντας το μερίδιο άλλων τραπεζών (πιθανότατα των ισπανικών).