Απροετοίμαστοι πεζοπόροι, ασυντήρητα μονοπάτια, κομμένες χρηματοδοτήσεις!

gliki axerontas

Τρεις επιχειρήσεις της ΕΜΑΚ στις οποίες ενεπλάκησαν κι άλλες υπηρεσίες όπως και εθελοντικές ομάδες στο μονοπάτι του Αχέροντα μέσα σε λίγες μέρες..

Ανάλογες επιχειρήσεις σε όλη την διάρκεια του καλοκαιριού και σε άλλες περιοχές της Ηπείρου..

Η πεζοπορία είναι στην καθημερινότητα πολλών ξένων επισκεπτών και σταδιακά προσελκύει όλο και περισσότερους Έλληνες.

Οι μυημένοι και οι γνωρίζοντες την γεωγραφία επισημαίνουν ότι η πεζοπορία απαιτεί κανόνες, όπως απαιτεί και γνώση.

Κι οφείλει το κράτος να θεσπίσει ένα ξεκάθαρο πλαίσιο το οποίο θα διασφαλίζει τους ίδιους τους πεζοπόρους αλλά και τον μηχανισμό που καλείται ανά τακτά διαστήματα σε επιχειρήσεις διάσωσης.

Στις περιπτώσεις του Αχέροντα διαπιστώθηκε ότι άλλοι επιχείρησαν να κάνουν πεζοπορία χωρίς να φέρουν τα κατάλληλα υποδήματα κι άλλοι δεν είχαν μεριμνήσει ούτε για νερό.

Το  μονοπάτι περιλαμβάνεται σε όλους τους επίσημους χάρτες και όπως διαπιστώνεται αναπτύσσεται σε τρεις τουλάχιστον Δήμους με τα όρια μεταξύ τους να είναι δυσδιάκριτα σε  αρκετά σημεία.

Δήμος Πάργας, Δήμος Πρέβεζας και Δήμος Σουλίου.. Ένα μέρος του είναι πολύ πιθανό να ανήκει διοικητικά και στο Δήμο Ζηρού..

Ο Δήμαρχος Σουλίου Αθανάσιος Ντάνης επικοινώνησε με το Epiruspost με αφορμή σχόλιο για την ανάγκη κλεισίματος του μονοπατιού μετά την διαπίστωση της επικινδυνότητάς του για να διευκρινίσει ότι στα όρια του Δήμου του  το μονοπάτι είναι απολύτως ασφαλές.

Ωστόσο όπως προκύπτει μεγάλο τμήμα του μονοπατιού –άγνωστο σε ποιο δήμο ανήκει- δεν έχει συντηρηθεί εδώ και χρόνια. Είναι επόμενο να υπάρχουν σημεία όπου καταγράφονται δυσκολίες και ζημιές.

Οι Δήμοι δύσκολα μπορούν να ανταποκριθούν στις οικονομικές απαιτήσεις τέτοιων παρεμβάσεων. Στην περίπτωση της Ηπείρου μάλιστα οι προτάσεις που είχαν κατατεθεί στο πλαίσιο σχετικής πρόσκλησης του Ταμείου Ανάκαμψης για την δημιουργία εθνικού δικτύου μονοπατιών και διαδρομών πεζοπορίας κατέληξαν στις καλένδες. Στο σύνολό τους.

Η Επιτροπή Αξιολόγησης που συγκροτήθηκε έθεσε κριτήριο στην αξιολόγηση ανώτατου ορίου κόστους εργασιών ανά χιλιόμετρο δημιουργίας ή αναβάθμισης μονοπατιών ίσο με το ποσό των 3.300 ευρώ κάτι που δεν ήταν γνωστό εξ αρχής.

Αυτό πιθανολογείται ότι έγινε μετά το πλήθος προτάσεων που είχαν κατατεθεί από όλη την χώρα. Έτσι αποτέλεσε «κόφτη» ώστε μέχρι στιγμής να μην έχει εγκριθεί ούτε μία πρόταση από τους Δήμους της Ηπείρου.

Στα μέσα καλοκαιριού οι Δήμαρχοι σε συνεδρίαση της ΠΕΔ εξέφρασαν την απογοήτευσή τους από την εξέλιξη αυτή αφού οι προτάσεις τους είχαν την ωριμότητα και την αρτιότητα που απαιτούνταν.

Επί της ουσίας…

Δεν αρκεί η χάραξη και η κατασκευή μονοπατιών.. Εξ ίσου σημαντική είναι η συντήρησή τους και για το θέμα αυτό δεν υπάρχει καμία πρόνοια από το κεντρικό κράτος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ