Διόδια στην Εγνατία, αυξήσεις, σταθμοί, ηλεκτρονική κάρτα… Ζήτημα που απασχολεί όλες τις περιοχές από όπου διέρχεται ο οδικός άξονας, απασχολεί όμως ιδιαίτερα τους συχνούς χρήστες και ειδικά αυτούς που κινούνται στα γεωγραφικά όρια των ίδιων νομών.
Το θέμα έφερε στη Βουλή, με ερώτησή της, η βουλευτής Ιωαννίνων Άννα Ασημακοπούλου και απάντησε ένας άλλος Γιαννιώτης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης.
Πρωταγωνιστές λοιπόν δύο Γιαννιώτες, μόνο που ευχάριστες ειδήσεις δεν υπάρχουν. Το Υπουργείο ναι μεν θέλει, αλλά δε μπορεί….
Στην απάντησή του ο κ. Καλογιάννης αναφέρει:
Στην Εγνατία Οδό προβλέπεται, από το 2000, η τοποθέτηση και λειτουργία 13 σταθμών διοδίων. Oι 13 σταθμοί προβλέπονταν στον αρχικό σχεδιασμό του αυτοκινητοδρόμου, για την κάλυψη των αναγκαίων υπηρεσιών προς τους χρήστες του δρόμου και για την αποτελεσματική συντήρησή του, με βάση τα τότε ισχύοντα δεδομένα.
Οι 13 σταθμοί διοδίων έπρεπε να τεθούν σε λειτουργία με την απόδοση σε κυκλοφορία του άξονα της Εγνατίας, την άνοιξη του 2009. Μέχρι σήμερα λειτουργούν μόνον πέντε (5) σταθμοί, σε μήκος 670 χιλιομέτρων, ενώ οι πρώτοι σταθμοί στην Περιφέρεια Ηπείρου λειτούργησαν στα τέλη του 2011.
Το Υπουργείο εξετάζει διάφορες εναλλακτικές λύσεις για τα διόδια, λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλες τις παραμέτρους αλλά και την δύσκολη σημερινή οικονομική περίοδο, χωρίς όμως να παραβλέπονται οι δεσμεύσεις της Κυβέρνησης στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων.
Στους πέντε εν λειτουργία σταθμούς της Εγνατίας μελετάται η δυνατότητα εφαρμογής εκπτωτικής πολιτικής σε όλους τους συχνούς χρήστες.
Στόχος του Υπουργείου είναι η εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, συμπεριλαμβανομένης της Εγνατίας Οδού. Όμως το έργο αυτό απαιτεί μεγάλο χρονικό διάστημα για την εφαρμογή του και, δυστυχώς, σχετική προεργασία δεν υπήρξε.