Στο «κόκκινο» είναι η αγωνία της τουριστικής αγοράς για τις κρατήσεις το επόμενο διάστημα καθώς χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα κρίσιμο για την πληρότητα των ξενοδοχείων.
Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία στους περισσότερους προορισμούς η εικόνα δεν είναι ικανοποιητική, ενώ προβληματίζουν οι οι προσδοκίες για τόνωση των αφίξεων τον Ιούλιο και Αύγουστο.
Την ίδια στιγμή, η άνοδος των κρουσμάτων στις βαλκανικές χώρες και η αυστηροποίηση των μέτρων ελέγχου στις πύλες εισόδου, όπως σημειώνουν παράγοντες του χώρου, έχουν ανακόψει την ταξιδιωτική ροή. Στον αντίποδα, η άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών για τους τουρίστες από τη Μεγάλη Βρετανία θεωρείται πως μπορεί να αυξήσει τις εβδομάδες που έρχονται την ταξιδιωτική κίνηση.
Αν και με το άνοιγμα των περιφερειακών αεροδρομίων για διεθνείς πτήσεις από την 1η Ιουλίου υπήρχε η ελπίδα πως η εικόνα των κρατήσεων θα ήταν πιο καθαρή, κάτι τέτοιο μέχρι τώρα δεν έχει συμβεί.
Στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων δεν έχει φτάσει καμία πτήση από το εξωτερικό, οι αφίξεις από την Ουκρανία είναι αμφίβολες, ενώ οι Σουηδοί δεν έχουν δώσει ακόμη πρόγραμμα.
Οι αποφάσεις για το άνοιγμα όσων ξενοδοχειακών μονάδων έχουν επιλέξει να παραμείνουν κλειστές μέχρι να ανέβει η τουριστική ζήτηση, όπως φαίνεται, θα καθυστερήσουν κι άλλο. Μπροστά στο ρίσκο θεωρείται πως μεγάλες μονάδες τόσο συνεχούς λειτουργίας όσο και εποχικές επιχειρήσεις δεν θα βάλουν τελικά το κλειδί στην πόρτα.
Όλα θα εξαρτηθούν από το εάν θα υπάρξουν νέες κρατήσεις μέσα στο επόμενο δεκαήμερο.
Οι πληρότητες
Οι πληρότητες επί του παρόντος δεν είναι υψηλές και δεν ξεπερνούν το 15%-20%. Λίγο καλύτερη είναι η εικόνα, όπως λέει το ρεπορτάζ, για τις κρατήσεις τον Αύγουστο, χωρίς όμως οι πληρότητες να είναι υψηλές.
Αρχικός στόχος ήταν οι πληρότητες να φτάσουν κοντά στο 60% κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου, κάτι που επίσης δείχνει να είναι δύσκολο.
Άλλωστε σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, έχει ανοίξει μικρό ποσοστό ξενοδοχείων. Στη Χαλκιδική θεωρείται πως το 40% των ξενοδοχείων δεν θα ανοίξει καθόλου τη φετινή σεζόν. Ίδια είναι η κατάσταση και σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς που βασίζονται στον μαζικό τουρισμό και στα πακέτα των tour operators, όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Ζάκυνθος, η Κως, η Κέρκυρα, αλλά και πιο πολυτελείς προορισμοί, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.