Δακτύλιος με λάθος προϋπολογισμό και χωρίς κόστος απαλλοτριώσεων.. «Ναι» με παρατηρήσεις από την Περιφέρεια

genimata odos

genimata odos

«Ναι» με πολλές όμως παρατηρήσεις, τεχνικού και κυρίως οικονομικού χαρακτήρα, είπε η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ηπείρου στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον οδικό άξονα Βογιάνου- Πανηπειρωτικό, που εκπόνησε ο Δήμος Ιωαννιτών.

Και οι παρατηρήσεις επί του οικονομικού σκέλους γίνονται καθώς στην ΜΠΕ αναφέρεται ότι ο προυπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 3,8 εκατομμύρια!!! Κι αυτό όταν στο Δημοτικό Συμβούλιο είχε αναφερθεί ότι το κόστος του υπολογίζεται στα 25! Προφανώς πρόκειται για λάθος, το αξιοπερίεργο όμως είναι ότι επ’ αυτού του προϋπολογισμού υπάρχουν υπηρεσίες που ήδη γνωμοδότησαν θετικά!

Έτσι η πρώτη από τις παρατηρήσεις της Περιφέρειας Ηπείρου αφορά το οικονομικό σκέλος. «Πρέπει να γίνει έλεγχος ορθότητας του ύψους του προυπολογισμού του έργου και επίσης δεν γίνεται καμία αναφορά στο εκτιμώμενο εύρος κόστους των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων ούτε στις διαδικασίες κατεδάφισης των οκτώ κτισμάτων (αποθήκες ή εγκαταλελειμμένα)» τονίζεται χαρακτηριστικά!

Το έργο περιλαμβάνεται στο Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης του Δήμου, χαρακτηρισμένο μάλιστα ως πρώτης προτεραιότητας, που σημαίνει ότι εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στο χρόνο του τρέχοντος ΕΣΠΑ, δηλαδή μέχρι το 2020 ή το 2022 στην περίπτωση παράτασης.

Βρέθηκε στο προσκήνιο, όταν ξέσπασε η αντιπαράθεση για τη Νιάρχου την οποία ο δήμος Ιωαννιτών επιχείρησε να αφήσει στο περιθώριο, κατατάσσοντάς την αρχικά στα έργα δεύτερης προτεραιότητας, πράγμα που στη συνέχεια υποχρεώθηκε να αλλάξει.

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ηπείρου, περιορίστηκε να κάνει αποδεκτή την εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας, χωρίς καμία περαιτέρω συζήτηση ή σχολιασμό, μη θέλοντας προφανώς να ανοίξει έναν νέο κύκλο διαλόγου επί των δύο οδικών αξόνων, με τον Δήμο Ιωαννιτών.

Πέρα από τις οικονομικές, γίνεται και σειρά τεχνικών παρατηρήσεων. Έτσι κρίνεται σκόπιμο, πέραν της γεωλογικής έρευνας, να πραγματοποιηθούν γεωτεχνικές έρευνες ενώ επισημάνσεις γίνονται και για την διευθέτηση της λαγκάτσας.

Ο νέος οδικός άξονας ξεκινά από τον ήδη κατασκευασμένο κυκλικό κόμβο, στην συμβολή της Γεννηματά με την Βογιάνου και καταλήγει στην συμβολή της οδού πρόσβασης προς το Πανηπειρωτικό Στάδιο με την οδό Ιωαννίνων στην Ανατολή.

Στο οδικό δίκτυο, εκτός της βασικής αρτηρίας περιλαμβάνονται παράπλευροι και κάθετοι οδοί και επτά σύγχρονοι ισόπεδοι κόμβοι, για την εξυπηρέτηση των παρόδιων οδών.

Στο μεγαλύτερο μέρος της η οδός ταυτίζεται με ήδη διανοιγμένους δρόμους των ρυμοτομικών σχεδίων Ιωαννίνων, Ανατολής και Παμβώτιδας. Η αρτηρία σε όλα τα τμήματά της αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Τα δύο ρεύματα διαχωρίζονται από κεντρική νησίδα πλάτους δύο μέτρων. Συνάμα περιλαμβάνει ποδηλατική και περιπατητική διαδρομή.

Για την υλοποίηση του έργου αυτού και σύμφωνα με στοιχεία της ΜΠΕ θα απαιτηθεί η κατεδάφιση οκτώ κτισμάτων, κυρίως χώρων που λειτουργούν ως αποθηκευτικοί, ενώ ένα μέρος του δρόμου θα περάσει μέσα από όρυγμα το οποίο ανέρχεται μέχρι και οκτώ μέτρα.

{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ