Έναν δακτύλιο με… αμερικάνικη τεχνοτροπία, ετοιμάζει ο Δήμος Ιωαννιτών, με στόχο να τον υλοποιήσει στην διάρκεια της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, δηλαδή μέχρι το 2020 ή το 2022.
Πρόκειται για τον οδικό άξονα από τον κόμβο Βογιάνου μέχρι το Πανηπειρωτικό, η μελέτη του οποίου πήρε πράσινο φως πριν λίγες ημέρες από την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ηπείρου.
Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας έκαναν μία σειρά παρατηρήσεων τόσο επί του οικονομικού όσο και επί του τεχνικού σκέλους, παρατηρήσεις που ουσιαστικά υποβάθμισε η Δημοτική Αρχή, υποστηρίζοντας δια των υπηρεσιακών της παραγόντων ότι πρόκειται για παρατηρήσεις που δεν αφορούν στην ουσία της μελέτης ή απαντώνται μέσα από την ίδια.
Όσο για τον λανθασμένο προυπολογισμό, που περιορίζονταν μόλις στα 3,8 εκατομμύρια, αποδόθηκε στον δαίμονα του τυπογραφείου. Ο προυπολογισμός του έργου φτάνει στα 23,8 εκατομμύρια, χρήματα που ο δήμος ευελπιστεί ότι θα εξασφαλίσει από το ΕΣΠΑ.
Στην συνεδρίαση έγινε αναλυτική παρουσίαση της μελέτης η οποία έφερε αέρα Αμερικής, καθώς οι κόμβοι του νέου οδικού άξονα σχεδιάζονται με αμερικάνικη τεχνοτροπία!
Ο νέος οδικός άξονας ξεκινά από τον ήδη κατασκευασμένο κυκλικό κόμβο, στην συμβολή της Γεννηματά με την Βογιάνου και καταλήγει στην συμβολή της οδού πρόσβασης προς το Πανηπειρωτικό Στάδιο με την οδό Ιωαννίνων στην Ανατολή.
Στο οδικό δίκτυο, εκτός της βασικής αρτηρίας περιλαμβάνονται παράπλευροι και κάθετοι οδοί και επτά σύγχρονοι ισόπεδοι κόμβοι, για την εξυπηρέτηση των παρόδιων οδών.
Στο μεγαλύτερο μέρος της η οδός ταυτίζεται με ήδη διανοιγμένους δρόμους των ρυμοτομικών σχεδίων Ιωαννίνων, Ανατολής και Παμβώτιδας. Η αρτηρία σε όλα τα τμήματά της αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Τα δύο ρεύματα διαχωρίζονται από κεντρική νησίδα πλάτους δύο μέτρων. Συνάμα περιλαμβάνει ποδηλατική και περιπατητική διαδρομή.
Για την υλοποίηση του έργου αυτού και σύμφωνα με στοιχεία της ΜΠΕ θα απαιτηθεί η κατεδάφιση οκτώ κτισμάτων, κυρίως χώρων που λειτουργούν ως αποθηκευτικοί, ενώ ένα μέρος του δρόμου θα περάσει μέσα από όρυγμα το οποίο ανέρχεται μέχρι και οκτώ μέτρα.
Στο πολιτικό σκέλος της συνεδρίασης, ο αντιδήμαρχος Γιώργος Βίνης μίλησε για μία μεγάλη μέρα για την πόλη των Ιωαννίνων καθώς ξεκινά η υλοποίηση ενός πολύ σημαντικού έργου. Ενός έργου, που όπως σημείωσε μελετήθηκε από τις υπηρεσίες και εξωτερικούς συνεργάτες και μάλιστα με μεγάλη ταχύτητα.
Ο δήμαρχος ανέφερε ότι ο συγκεκριμένος οδικός άξονας δεν επιβαρύνει τα πλημμυρικά φαινόμενα στο λεκανοπέδιο.
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Νίκος Γκόντας εξέφρασε προβληματισμούς μιλώντας για ελλείψεις και σχέδια επί χάρτου και πρόταξε την ανάγκη σύνδεσης της Γεννηματά με τον κόμβο της Εγνατίας στο Κουτσελιό.
Επεσήμανε ότι η αντιπλημμυρική προστασία του λεκανοπεδίου είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν και κατέληξε λέγοντας ότι η παράταξή του θα στηρίξει κι αυτό το έργο.
Σύμφωνος με την κατασκευή του έργου δήλωσε ο Λάζαρος Νάτσης, όπως και ο κ. Μπαρτζώκας ο οποίος τόνισε ότι θα πρέπει να υλοποιηθούν και ο δακτύλιος και η Νιάρχου.
Ο Δημήτρης Τασούλας ψήφισε λευκό, όχι γιατί διαφωνεί με την κατασκευή του έργου αλλά επειδή θεωρεί ότι δεν απαντήθηκαν τεχνικά ζητήματα, ενώ σημείωσε ότι η συζήτηση έπρεπε να είχε προηγηθεί της Γνωμοδότησης της Περιφέρειας Ηπείρου.
Λευκή ψήφο έδωσε και ο Σωτήρης Μαλάμος, εκφράζοντας διαφωνίες για τους οδικούς άξονες που συσσωρεύουν την κίνηση των οχημάτων στο κέντρο.
Ο αντιδήμαρχος προγραμματισμού Θανάσης Μανταλόβας, δείχνοντας ουσιαστικά προς την Περιφέρεια, σημείωσε πως προκαλεί όποιον αμφισβητεί την ποιότητα της συγκεκριμένης μελέτης να βρει μία αντίστοιχη μελέτη για μεγάλο έργο του Λεκανοπεδίου.
Άρτια τεχνική μελέτη, την χαρακτήρισε ο Δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας τονίζοντας ότι εκπονήθηκε με πολύ χαμηλό κόστος. «Σχεδιάζουμε έναν δρόμο φιλικό στον άνθρωπο και το περιβάλλον. Έναν δρόμο χαμηλών ταχυτήτων, με πολύ πράσινο, σύγχρονους κόμβους, παράπλευρα έργα. Ο δρόμος είναι ένα έργο αναπτυξιακό που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας», επεσήμανε ο Δήμαρχος κλείνοντας την συζήτηση, δίνοντας την υπόσχεση και για άλλα μεγάλα έργα.
{jathumbnail off}