Μείζον πρόβλημα δημιουργείται με τις νέες εγκαταστάσεις του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας. Πρόβλημα που για όσους γνώριζαν καλά την υπόθεση δεν αποτελεί έκπληξη αλλά είναι η κατάληξη μιας διαδικασίας που σε πολλά σημεία ακροβατούσε.
Το Epiruspost εδώ και αρκετό καιρό είχε αποκαλύψει πτυχές της υπόθεσης αυτής αναφέροντας ότι εκδόθηκε οικοδομική άδεια σε έκταση που δεν επιτρέπεται τέτοια εγκατάσταση.
Διαβάστε αναλυτικά
Στα μέσα Μαΐου, η διοίκηση του Υπεραστικού ΚΤΕΛ κατέθεσε αίτηση στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας και τις αρμόδιες υπηρεσίες ζητώντας την έκδοση προσωρινής άδειας λειτουργίας «υφιστάμενων σταθμών υπεραστικών λεωφορείων».
Η Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας με έγγραφο που υπογράφει ο Αντιπεριφερειάρχης Θωμάς Πιτούλης απευθύνθηκε στο Δήμο Ηγουμενίτσας και την Υπηρεσία Δόμησης ζητώντας την άδεια οικοδομής, τις εγκεκριμένες άδειες χρήσης γης στην περιοχή και τυχόν περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές μελέτες.
Η Διεύθυνση Δόμησης του Δήμου στην απάντησή της αναφέρει ότι τον Απρίλιο του 2021 εκδόθηκε πράξη οικοδομικής άδειας για την ανέγερση νέου σταθμού ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας.
Τον Αύγουστο του ίδιου έτους η εκδοθείσα οικοδομική άδεια αναθεωρήθηκε ως προς την χρήση. Η αλλαγή χρήσης αφορά σε διώροφη οικοδομή- επαγγελματικούς χώρους και γραφεία- καταστήματα. Διευκρινίσει ότι μετά την αναθεώρηση η αρχική άδεια δεν έχει ισχύ.
Παράλληλα η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου απαντά ότι δεν έχει εκδοθεί βεβαίωση χρήσης γης και ούτε έχουν γίνει περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές μελέτες για την ανέγερση νέου σταθμού ΚΤΕΛ.
Πέρα από τις ξεκάθαρες απαντήσεις των υπηρεσιών, η Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας ζήτησε και νομική γνωμοδότηση σχετικά με το αίτημα του υπεραστικού ΚΤΕΛ.
Σ’ αυτή τονίζεται ότι όλα τα έγγραφα που έχουν καταθέσει οι αιτούντες αφορούν την αναθεωρημένη οικοδομική άδεια, η οποία πλέον δεν έχει ισχύ και το πιστοποιητικό πυρασφάλειας δεν αφορά εγκαταστάσεις του ΚΤΕΛ που λειτουργεί αλλά κτίριο άδειο.
Έτσι η Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας γνωστοποίησε ότι η έκδοση άδειας λειτουργίας σταθμού υπεραστικών λεωφορείων δεν μπορεί να εκδοθεί.
«Τα δικαιολογητικά που έχουν προσκομισθεί αφορούν πριν την αναθεωρημένη οικοδομική άδεια η οποία δεν έχει ισχύ, όπως επίσης δεν έχει ισχύ και το πιστοποιητικό πυροπροστασίας» τονίζεται στο έγγραφο.
Σημειώνεται ακόμη ότι ο νόμος στον οποίο στηρίχθηκε το ΚΤΕΛ για να αιτηθεί την άδεια αφορά σε λειτουργούσες και όχι σε νέες εγκαταστάσεις, πολύ δε μάλλον εγκαταστάσεις μη συμβατές με σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων.