Έναν οδικό χάρτη για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων παρουσίασαν ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Γεώργιος Παππάς και ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου σε θέματα τουρισμού Χρήστος Τασούλας σε συνάντηση εργασίας με επαγγελματίες της περιοχής, που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα.
Στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο νεοσύστατο Γραφείο Τουρισμού του Δήμου στο Καλέντζι, Ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων, και επαγγελματίες της εστίασης είχαν την ευκαιρία να πληροφορηθούν από πρώτο χέρι τις προτεραιότητες και τις δράσεις, καταθέτοντας από την πλευρά τους σκέψεις, προβληματισμούς και ενδιαφέρουσες προτάσεις.
Από τον αντιδήμαρχο Τουρισμού Γ. Παππά τονίστηκε η ανάγκη να δουλέψουν όλοι ως μία ομάδα, με κοινό σκοπό την ανάδειξη της περιοχής και έχοντας ως γνώμονα κάθε ενέργειας το πώς θα βελτιώσουν την εμπειρία και τη φιλοξενία των επισκεπτών, ώστε και οι ίδιοι να επιστρέψουν μελλοντικά στην περιοχή, αλλά και να αποτελέσουν διαφημιστές της.
Ο ειδικός σύμβουλος σε θέματα τουρισμού Χρ. Τασούλας, από την πλευρά του, αναφέρθηκε στη δημιουργία του Γραφείου Τουρισμού, στο οποίο θα μπορούν να απευθύνονται όλοι για θέματα που έχουν να κάνουν με τον τουρισμό μέσω του e-mail tourism@voreiatzoumerka, αλλά και με φυσική παρουσία κάποιες ημέρες της εβδομάδας. Επίσης, έκανε γνωστό πως θα πραγματοποιηθούν επισκέψεις σε όλες τις κοινότητες του δήμου και θα υπάρξει συνάντηση με τους προέδρους, τους επαγγελματίες και τους κατοίκους, ώστε να καταγραφούν και να αποτυπωθούν σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος, τα οποία θα αναδειχθούν και θα ενταχθούν σε έναν νέο τουριστικό χάρτη της περιοχής. Τους ενημέρωσε, επίσης, ότι ήδη έγινε μια πρώτη συνάντηση με την Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων, με την οποία συμφωνήθηκε ένα πλαίσιο συνεργασίας, ενώ αντίστοιχες συνεργασίες θα υπάρχουν με την Περιφέρεια Ηπείρου και τους όμορους δήμους, ώστε να υπάρξει συντονισμός δράσεων και μεγιστοποίηση των ωφελειών.
Ως άμεσοι στόχοι από την πλευρά του Δήμου τίθενται η καλύτερη αξιοποίηση του τουριστικού ιστότοπου και των ψηφιακών εφαρμογών My tzoumerka, η εκπροσώπηση του Δήμου σε παγκόσμιες εκθέσεις από εταιρεία του εξωτερικού με στόχο το άνοιγμα σε νέες αγορές και την καθιέρωση του brand name Tzoumerka στην παγκόσμια αγορά, η προσέγγιση μεγάλων γραφείων με σκοπό να εντάξουν τον προορισμό στα πλάνα τους για επόμενες εκδρομές και μεγαλύτερη διαφήμιση, και η ανάδειξη της περιοχής μέσα από ταξιδιωτικά portal και τηλεοπτικές εκπομπές.
Στα σχέδια είναι, ακόμη, η οργάνωση διήμερων εξορμήσεων εντός του Δήμου (εσωτερικά fam trips), με σκοπό να γνωρίσουν όλοι οι επαγγελματίες τον δήμο και τις ομορφιές του, ώστε να μπορούν να το παρουσιάζουν ακόμη πιο σωστά και συντονισμένα, καθώς και η οργάνωση θεματικών ημερίδων τουρισμού με πανελλήνια εμβέλεια, σε συνεργασία με φορείς της περιοχής.
Προς διερεύνηση είναι η διοργάνωση αγώνα ορεινού τρεξίματος, ώστε να αυξηθεί η επισκεψιμότητα σε «νεκρές» περιόδους, και η λειτουργία χριστουγεννιάτικων αγορών σε επιλεγμένα χωριά του δήμου, όπου θα διατίθενται προϊόντα και είδη λαϊκής τέχνης, από επιχειρήσεις και ανθρώπους, που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Σε επίπεδο υποδομών, προτεραιότητες αποτελούν ο έλεγχος των μονοπατιών από συνοδούς βουνού πριν την καλοκαιρινή περίοδο, ώστε να υπάρξει άμεση αποκατάσταση προβλημάτων, και η ανάδειξη και ο ευπρεπισμός κάθε σημείου ενδιαφέροντος του Δήμου (φυσικές ομορφιές, μνημεία, κτίρια κ.λπ.).
Τέλος, προσπάθεια θα υπάρξει για την παροχή κινήτρων και δημιουργία υποδομών διαμονής για εργαζόμενους, που θέλουν να δουλέψουν σε επιχειρήσεις της περιοχής, όπως και θα οργανωθούν δράσεις ενημέρωσης για τον εναλλακτικό τουρισμό και τον αγροτουρισμό, με στόχο την παρακίνηση νέων να δραστηριοποιηθούν στην περιοχή.
Από την πλευρά τους, οι επαγγελματίες χαιρέτισαν τη δημιουργία του Γραφείου Τουρισμού και την επιλογή ενός ειδικού συμβούλου σε θέματα τουρισμού, ενώ θετικά εκφράστηκαν και ως προς το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας Επιτροπής Τουρισμού, με σκοπό τη συζήτηση και την ανάδειξη διαφόρων θεμάτων που προκύπτουν μέσα από την καθημερινή επαφή με τους επισκέπτες.
Τέλος, συμφωνήθηκε να υπάρχουν συναντήσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε να αξιολογούνται τα αποτελέσματα των δράσεων και να μπαίνουν νέες προτεραιότητες.