Χαρακτηριστικά μεγάλου περιφερειακού αερομεταφορέα αποκτά η Aegean Airlines, η οποία ένα χρόνο μετά τη συνένωσή της με την Olympic Air αριθμεί ήδη περισσότερα αεροπλάνα, μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων και αυξημένη επιβατική κίνηση.
Οι νέες ανάγκες που προέκυψαν από τη συνένωση των δυο εταιρειών, οδήγησαν τους μετόχους της Aegean σε νέες επενδύσεις ύψους περίπου 300 εκατ. δολαρίων για την αγορά 7 καινούργιων αεροπλάνων, τα οποία θα ενσωματωθούν στον υπάρχοντα στόλο την περίοδο 2015-2016.
Πέραν των αεροσκαφών αυτών, η Aegean σχεδιάζει να προκηρύξει το 2015 διαγωνισμό μεταξύ της Airbus και της Boeing για τη ριζική ανανέωση του στόλου της, με προτεραιότητα τα αεροσκάφη που αγοράστηκαν το 2007.
Την ίδια στιγμή, ο ελληνικός αερομεταφορέας εξακολουθεί να παραμένει στην κούρσα διεκδίκησης της Cyprus Airways, καθώς μαζί με την ιρλανδική Ryanair εισέρχονται στη δεύτερη φάση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης των Κυπριακών Αερογραμμών.
«Μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη της Κύπρου, καθώς και η ανάπτυξη της Ελλάδας μέσω της Κύπρου», τόνισε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, μιλώντας την Τετάρτη σε ειδική εκδήλωση για τη συμπλήρωση ενός χρόνου από τη συνένωση της εταιρίας με την Olympic Air.
Οπως επεσήμανε ο κ. Βασιλάκης, Aegean και Olympic διαθέτουν πλέον ένα στόλο πενήντα αεροσκαφών και απασχολούν 2.400 άτομα εκ των οποίων τα 250 προσελήφθησαν μετά την συνένωση (+12% η αύξηση του προσωπικού), ενώ μετέφεραν συνολικά 9,8 εκατ. επιβάτες (1,15 εκατ. επιβάτες περισσότερους από πέρυσι) και έχουν εξοπλίσει πλήρως δύο τεχνικά υπόστεγα.
Η πλειονότητα των νέων εργαζομένων προέρχεται από την περιφέρεια, ενώ η διοίκηση της εταιρίας εκτιμά ότι οι θέσεις εργασίας θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο τη χρονιά που έρχεται.
Οσον αφορά τη συνεισφορά της εταιρίας στο Δημόσιο, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, «μόνο για φόρους και αεροπορικά τέλη φέτος θα διατεθούν 280 εκατ. ευρώ, έναντι 180 εκατ. ευρώ που είχαν διατεθεί το 2008».
Συνολικά, η Aegean καλύπτει πλέον ένα δίκτυο 120 δρομολογίων εκ των οποίων τα 87 σε 32 χώρες του εξωτερικού, προσφέροντας 13 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, δηλαδή 1,2 εκατ. περισσότερες σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2013, όταν ξεκίνησε η συνένωση.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, ο μέσος ναύλος μειώθηκε το τελευταίο έτος κατά 34% (έως και 18 ευρώ), ενώ η κίνηση σε ορισμένους προορισμούς του εσωτερικού όπως π.χ. η Κεφαλονιά, αυξήθηκε έως και 66%.
«Κάναμε την αρχή για τη δημιουργία μιας εταιρίας που θα στέκεται με αξιώσεις στο διεθνές περιβάλλον. Κάθε επόμενη χρονιά είναι μια πρόκληση για μας που πρέπει να φέρνει νέους προορισμούς, καινοτόμες υπηρεσίες και ανταγωνιστικούς ναύλους, με παράλληλη ανάπτυξη των δυνατοτήτων της οργάνωσης της εταιρίας και των ανθρώπων μας», επεσήμανε ο κ. Βασιλάκης.
Πάντως, όπως διευκρίνισε, η Aegean με πάνω από 920 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών, μπορεί να αποτελεί μια μεγάλη εταιρία για τα ελληνικά δεδομένα, ωστόσο έχει αρκετό δρόμο μπροστά της ώστε να συγκριθεί με διεθνείς ανταγωνιστές της όπως π.χ. η πορτογαλική TAP της οποίας ο τζίρος φτάνει τα 2,6 δισ. ευρώ.?