Στις καλένδες στέλνει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τρία τμήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων μαζί με άλλα τριάντα πέντε σε όλη την χώρα, τα οποία ήταν αποτέλεσμα του επανασχεδιασμού στον χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της ενοποίησης με τα ΤΕΙ. Και τα τρία τμήματα δεν ήταν σε λειτουργία όμως προβλεπόταν να λειτουργήσουν μέσα στην επόμενη διετία και να συμπληρώσουν τις Σχολές, όπως την Πολυτεχνική και την Γεωπονική. Μάλιστα οι ελπίδες για επαναλειτουργία τους είναι ελάχιστες καθώς στην ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας σημειώνεται ότι «θα επανεξεταστούν ώστε η θεσμοθέτηση να ανταποκρίνεται σε ακαδημαικά κριτήρια και να υποστηρίζεται από τις αναγκαίες μελέτες».
Τα Τμήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων που αναστέλλονται είναι το Μηχανολόγων Μηχανικών που θα συμπλήρωνε την Πολυτεχνική Σχολή και προβλεπόταν να υποδεχθεί τους πρώτους φοιτητές το ακαδημαικό έτος 2021-22, το Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής της Σχολής Γεωπονίας με έδρα την Άρτα που προβλεπόταν να ξεκινήσει την λειτουργία του το ακαδημαικό έτος 2021-22 και το τμήμα Μετάφρασης και Διερμηνείας με έδρα την Ηγουμενίτσα όπου προβλεπόταν να ξεκινήσει την λειτουργία του το 2021-22.
Η απόφαση αποτελεί δυσάρεστη εξέλιξη για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και την Ήπειρο.
«Όπως είναι φυσικό, ορισμένα από τα νέα αυτά τμήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα σε υποδομές και προσωπικό, χωρίς να μπορεί να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία τους προς όφελος των μελλοντικών φοιτητών και της ακαδημαϊκής κοινότητας….
Στόχος μας είναι να επανεξεταστεί η ανάγκη δημιουργίας τους συνολικά από τη νέα ενισχυμένη Ανεξάρτητη Αρχή, στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων και μετά από την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Το ίδιο θα ισχύει και για οποιαδήποτε νέα τμήματα πρόκειται να ιδρυθούν στο μέλλον, αλλά και για την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη εν συνόλω. Δεν είναι απλώς θέμα χρηστής και αποτελεσματικής διαχείρισης των οικονομικών πόρων της πολιτείας, αλλά πρωτίστως ευθύνη και χρέος απέναντι στους νέους και τις νέες που προσδοκούν πρόσβαση σε ποιοτικά δημόσια πανεπιστήμια και σε πτυχία με αντίκρισμα. Και παράλληλα μια ευκαιρία για να βελτιστοποιήσουμε τις αναπτυξιακές προοπτικές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας», αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου.