Δεκάδες καταγγελίες έλαβαν τις τελευταίες μέρες οι ενώσεις καταναλωτών για μηνύματα που χρησιμοποιούν παράνομα το λογότυπο της ALPHA BANK για να αποσπάσουν κωδικούς e-banking, πιστωτικών καρτών και άλλων προσωπικών δεδομένων και να αδειάσουν τους λογαριασμούς των πελατών της τράπεζας.
Τα μηνύματα αυτά είναι αληθοφανή και δημιουργούν την αίσθηση του επείγοντος ( πχ. η συναλλαγή εκκρεμεί, η κάρτα σας έχει χρησιμοποιηθεί παράνομα, ο λογαριασμός σας θα κλείσει εντός 24 ωρών, έγινε μεταφορά πίστωσης, δεν ήταν δυνατή η ολοκλήρωση της πληρωμής, πρέπει να ενημερώσετε τα έγγραφά σας κ.α.)
Ζητούν να πατήσουμε συνδέσμους που μας οδηγούν σε μια ψεύτικη σελίδα της τράπεζας και να δώσουμε τα στοιχεία μας ή μας προτρέπουν να ανοίξουμε επισυναπτόμενα που κρύβουν κακόβουλα λογισμικά που μπορούν να υποκλέψουν τα προσωπικά μας δεδομένα. Κάποια από αυτά μάλιστα ισχυρίζονται ότι θέλουν να μας «προστατέψουν» από απάτες.
Η οδηγία είναι μία:
Διαγράφουμε αμέσως αυτά τα μηνύματα, δεν πατάμε κανένα σύνδεσμο ή κουμπί (κάντε κλικ εδώ), όπως μας προτρέπουν και δεν ανοίγουμε τα συνημμένα αρχεία. Αν δώσαμε προσωπικά δεδομένα επικοινωνούμε αμέσως με την τράπεζα.