Τα έργα στο Επισκοπικό είχαν προκαλέσει πολλές και θυελλώδεις συζητήσεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου πριν ακόμη ξεκινήσουν.
Είχαν προκαλέσει και εκρήξεις του Περιφερειάρχη, ο οποίος από την αρχή και μέχρι τώρα υπερασπίζεται με σθένος την αναγκαιότητα της παρέμβασης αυτής.
Μιας ακριβής παρέμβασης καθώς ο προϋπολογισμός της ανέρχεται στα επτά εκατομμύρια ευρώ.
Κι αυτά προστίθενται σε αρκετά ακόμη που έχουν δαπανηθεί σε κόμβους στην εθνική οδό Ιωαννίνων- Άρτας.
Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου επικαλείται μελέτη του 2007 από την παλιά, κρατική Περιφέρεια, πάνω στην οποία στηρίζονται οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις. Με την διαφορά, ότι από τότε έχουν περάσει σχεδόν είκοσι χρόνια και προστέθηκε στην ίδια περιοχή ένα μεγάλο έργο, αυτό της Ιόνιας Οδού!
Εκ των πραγμάτων λοιπόν η μελέτη της εποχής εκείνης δεν μπορεί να ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες..
Τα έργα στο Επισκοπικό είναι σε εξέλιξη.. Και όπως έχει πει ο Περιφερειάρχης δεν πρόκειται για έναν απλό κόμβο…
«Επεμβαίνουμε σε μήκος 1,5 χιλιομέτρου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Και επειδή έχουμε 7-8 δημοτικούς δρόμους σε εκείνο το σημείο, τους συγκεντρώνουμε σε ένα παράπλευρο οδικό δίκτυο 2,5 χλμ. Προβλέπεται η σύνδεση και με το Μουσείο Βρέλλη και με τον δρόμο για Επισκοπικό, όπου υπάρχουν δύο κέντρα εκδηλώσεων, και με το Μπιζάνι. Προβλέπονται επίσης υπόγεια διάβαση, τοίχοι αντιστήριξης, ηλεκτροφωτισμός κ.ά. Όλα αυτά συνθέτουν έναν μεγάλο δρόμο, ο οποίος με τις διαστάσεις που έχει, βγάζει και το ποσό της μελέτης», είχε αναφέρει στο παρελθόν προκειμένου να εξηγήσει και να δικαιολογήσει το ύψος του προϋπολογισμού.
Όπως προκύπτει από την μελέτη η παρέμβαση στο Επισκοπικό περιλαμβάνει την κατασκευή δύο κόμβων.
Ο ένας στη θέση Επισκοπικό για την κατασκευή του οποίου λαμβάνονται υπόψη οι κυκλοφοριακές ροές καθώς και η σύνδεση με την υφιστάμενη οδό Επισκοπικού- Εθνικής.
Ο δεύτερος κόμβος κατασκευάζεται στην είσοδο του Μπιζανίου, σε μικρή απόσταση από τον πρώτο.
Επίσης αναβαθμίζεται λειτουργικά τμήμα της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων- Άρτας. Το συγκεκριμένο τμήμα θα έχει διαχωρισμένο οδόστρωμα με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και εσωτερική λωρίδα καθοδήγησης.
Ακόμη αναβαθμίζεται όλο το παράπλευρο δίκτυο για την εξυπηρέτηση των οικισμών και των κατοίκων.
Ένας από τα σημεία που είχαν προκαλέσει πολλές αντιδράσεις ήταν το γεγονός ότι το συγκεκριμένο έργο πρώτα εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και δημοπρατήθηκε και στη συνέχεια εκπονήθηκε και εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.