Η Αμβρακία έχει αλλάξει τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην περιοχή και επηρεάζει άμεσα την Ήπειρο κάτι που ήταν αναμενόμενο και είχε τονιστεί εδώ και μία πενταετία περίπου.
Με δεδομένη την κατάσταση του οδικού δικτύου τόσο στην Πρέβεζα όσο και στην Θεσπρωτία, αποδεικνύεται στην πράξη πλέον ότι οι υποδομές της περιοχής δεν μπορούν να αντέξουν την κίνηση, δεν μπορούν να εγγυηθούν την ασφαλή μετακίνηση.
Τον μεγαλύτερο όγκο οχημάτων μετά την έξοδο της Αμβρακίας δέχεται η παραλιακή, η Εθνική Οδός Πρέβεζας Ηγουμενίτσας.
Οι κόμβοι που κατασκευάστηκαν και όσοι βρίσκονται στο στάδιο της κατασκευής μπορεί να αποτέλεσαν προτεραιότητα για την Περιφέρεια όμως δεν λύνουν τα σοβαρά προβλήματα. Οποιαδήποτε άλλη παρέμβαση γίνει είτε για την αναβάθμιση της Εθνικής, είτε για την σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια θα απαιτήσει πολύ χρόνο ή καλύτερα χρόνια.
Μέχρι στιγμής τα έργα υπό μελέτη και η μοναδική πρόβλεψη για χρηματοδότηση που υπάρχει είναι για το τμήμα από Φιλιππιάδα μέχρι Στεφάνη που υπολογίζεται στα 35 εκατομμύρια τα οποία θα διατεθούν από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα.
Οι ανησυχίες για την κατάσταση που θα δημιουργηθεί στην παραλιακή κατά την θερινή περίοδο είναι έντονες και εκφράζονται από πολλές πλευρές.
Στο πλαίσιο αυτό η λύση που εξετάζεται από την Περιφέρεια Ηπείρου είναι η απαγόρευση της κίνησης φορτηγών άνω των πέντε τόνων όλα τα Σαββατοκύριακα της θερινής περιόδου.
Αυτό έγινε γνωστό από τον Περιφερειάρχη στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου όπου όμως δεν δόθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες αν η απόφαση αυτή θα ισχύσει από την τρέχουσα θερινή περίοδο, κάτι που είναι πιθανό και αν έχει υπάρξει συνεννόηση και συμφωνία με τα αρμόδια υπουργεία.