Η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά και η σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό αποτελούν δύο από τις μεγάλες παρεμβάσεις που παραμένουν βαλτωμένες. Υπουργείο Υποδομών και Περιφέρεια Ηπείρου πηγαινοφέρνουν τις μελέτες χωρίς ουσιαστικά τα τελευταία τρία χρόνια να έχει γίνει το παραμικρό βήμα για την υλοποίηση των παρεμβάσεων αυτών.
Αυτά συμβαίνουν στην Ήπειρο… Την ίδια ώρα στη γειτονιά μας –την Δυτική Ελλάδα- ανοίγουν το ένα εργοτάξιο μετά το άλλο.
Το τελευταίο που ανακοινώθηκε στην διάρκεια ημερίδας από τον Υφυπουργό Γιώργο Καραγιάννη αφορά την σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.
«Έχουν ανατεθεί και προχωρούν οι μελέτες για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, έργο που αποτελεί προεκλογική δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή» είπε χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός.
Στη Δυτική Ελλάδα σύμφωνα με τον Υφυπουργό προγραμματίζονται και υλοποιούνται έργα ύψους 2,5 δισ. που αφορούν ένα ευρύ φάσμα υποδομών, όπως είναι ο σιδηρόδρομος, οι οδικοί άξονες και τα αντιπλημμυρικά έργα.
• Τα οδικά έργα που αναβαθμίζουν την ασφάλεια και κάνουν ταχύτερες τις μετακινήσεις
Στη συνέχεια ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στο τρίπτυχο που εγγυάται την υλοποίηση των έργων και το οποίο είναι η πολιτική βούληση, ο σωστός σχεδιασμός και η οργανωμένη επίβλεψη. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι ο αυτοκινητόδρομος «Πάτρα-Πύργος» που πλέον κατασκευάζεται και σήμερα υπάρχουν και πάλι στημένα εργοτάξια. Σε 36 μήνες θα δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 56χλμ. από τον Πύργο και τέσσερις μήνες μετά ο αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί στο σύνολό του στους πολίτες.
«Αυτή είναι η πραγματικότητα και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης, προσθέτοντας ότι παράλληλα εκτελούνται στον υφιστάμενο δρόμο έργα οδικής ασφάλειας ύψους 30 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, κατασκευάζονται ήδη σειρά οδικών έργων στη Δυτική Ελλάδα που αποτελούσαν διαχρονικό αίτημα των τοπικών κοινωνιών. Τα έργα αυτά είναι:
• Άκτιο – Αμβρακία και σύνδεση με Ιόνια Οδό: Το έργο στο σύνολό του αναμένεται να ολοκληρωθεί και να δοθεί στην κυκλοφορία το 2023.
• Παράκαμψη Αμφιλοχίας: Μέσα στο καλοκαίρι οι πολίτες θα έχουν στη διάθεσή τους το τμήμα αυτό του έργου Άκτιο – Αμβρακία, που θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
• Σύνδεση Λευκάδας με τον οδικό άξονα Άκτιο – Δυτικός Άξονας: Η οδική σύνδεση θα πραγματοποιείται μέσω του τμήματος Άκτιου – Αγίου Νικολάου, μήκους 5 χλμ. και Βόνιτσας – Λευκάδας, μήκους 16 χλμ. Το έργο ολοκληρώνεται στα τέλη του καλοκαιριού του 2023.
Ταυτόχρονα θα κατασκευαστεί και ο νέος αγωγός ύδρευσης Λευκάδας, περίπου 8 χλμ. που περνά παράλληλα με τον νέο οδικό άξονα.
• Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης: Το έργο ολοκληρώνεται στο τέλος του 2022.
Όπως έκανε γνωστό ο Υφυπουργός Υποδομών «έχουν ανατεθεί και προχωρούν οι μελέτες για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, έργο που αποτελεί προεκλογική δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή».
• Αναβάθμιση κόμβου στο Κομπότι: Έχουν πραγματοποιηθεί όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες προκειμένου να εξυπηρετείται η κυκλοφορία και από τα Ιωάννινα προς το Μενίδι.