Τον Μάρτιο παραδίδεται το τμήμα Τρίκαλα-Ξυνιάδα, αρχές του 2017 ξεκινάνε τα έργα Ξυνιάδα-Λαμία και… αναζητούνται χρήματα για το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία Οδός.
Ένας δρόμος χωρίς… αρχή και τέλος… Ένας δρόμος που ενώνει τέσσερις Περιφέρειες και έφερε τους εκπροσώπους τους στο ίδιο τραπέζι για να διεκδικήσουν το αυτονόητο. Στον Ε65 παραδίδεται σε λίγους μήνες το τμήμα από τα Τρίκαλα μέχρι την Ξυνιάδα, εντάσσεται στο ΕΣΠΑ το τμήμα από την Ξυνιάδα μέχρι την Λαμία, αλλά δεν υπάρχει καμία λύση στον ορίζοντα για το τμήμα από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό.
Η διαπεριφερειακή σύσκεψη είχε ένταση, είχε τα θετικά αλλά και τα αρνητικά νέα.
Η ένταση προκλήθηκε μεταξύ του δημάρχου Δεσκάτης κι άλλων εκπροσώπων του Νομού Γρεβενών και του πρώην Υπουργού Σταύρου Καλογιάννη, με αφορμή την πρόταση του τελευταίου για μια διαφορετική χάραξη του βόρειου τμήματος, που παραμένει ορφανό.
Μάλιστα για το τμήμα αυτό ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες δεν είχε να προτείνει καμία λύση χρηματοδότησης, σε αντίθεση με το νότιο που εντάσσεται στο ΕΣΠΑ.
«Για το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου οριστικοποιείται η ένταξη και χρηματοδότηση του μέσω του νέου ΕΣΠΑ (ΣΕΣ), με το ποσό των 320 εκατομμυρίων ευρώ, με την τελική έγκριση να αναμένεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο τέλος του έτους», ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Δέδες, εκτιμώντας ότι το έργο θα ξεκινήσει στις αρχές του 2017.
Ωστόσο, αναφορικά με το βόρειο τμήμα, ξεκαθάρισε πως “δεν μπορεί να ενταχθεί για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, γι’ αυτό και αναζητείται λύση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων”. “Έχουμε ήδη μία περίοδο 3-4 μηνών με σχετική αλληλογραφία με στελέχη της Τράπεζας, ελπίζοντας έως το τέλος του χρόνου να έχουμε θετικές εξελίξεις”.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις της Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μαρίνας Χρυσοβελώνη, επισημαίνοντας πως “το Υπουργείο κινείται εντός χρονοδιαγράμματος για τα μεγάλα έργα, προσπαθώντας να κάνουμε το καλύτερο δυνατό μέσα σε δύσκολες, οικονομικά, συνθήκες”. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι “η στόχευση είναι η υλοποίηση σημαντικών έργων, ρίχνοντας βάρος στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων”.
Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης έκανε μία σύντομη αναδρομή στις ενέργειες που είχαν γίνει για την εξέλιξη του έργου. Επεσήμανε ότι το σημαντικότερο όλων είναι να κατασκευαστεί το βόρειο τμήμα, να κουμπώσει δηλαδή ο Ε65 στην Εγνατία Οδό, χωρίς η θέση που θα γίνει αυτό να αποτελεί το μείζον.
Κοινή εκτίμηση ωστόσο ήταν πως ο δρόμος που ενώνει τέσσερις Περιφέρειες, Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Δυτική Μακεδονία και Ήπειρο, θα πρέπει να ολοκληρωθεί. Οι ανάγκες άλλωστε είναι συγκεκριμένες, χρονίζουσες, διατυπωμένες και απομένει η ενεργοποίηση της πολιτείας.
Στην σύσκεψη συμμετείχε πλήθος αυτοδιοικητικών και πολλοί βουλευτές. Από την Ήπειρο παρόντες ήταν ο Περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης, ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Γιάννης Λώλος, ο δήμαρχος Μετσόβου Κώστας Τζαφέας, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων Γιώργος Παπαδιώτης και ο αντιδήμαρχος Θανάσης Μανταλόβας και ο πρώην υπουργός Σταύρος Καλογιάννης.
Αξιοσημείωτο είναι ότι δεν παρέστη κανένας από τους βουλευτές της Ηπείρου.
{jathumbnail off}