Η Ελλάδα επενδύει στον ποδηλατικό τουρισμό μέσω τριών διεθνών διαδρομών που διέρχονται από την χώρα. Στο πλαίσιο αυτό έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασία από τον περασμένο Ιανουάριο.
Οι ποδηλατικές διαδρομές που είναι γνωστές ως EuroVelo δεν αφορούν κάποιο δίκτυο νέων ποδηλατοδρόμων. Κινούνται πάνω σε υφιστάμενους δρόμους, με την απαιτούμενη σήμανση.
Κυβέρνηση και φορείς της αυτοδιοίκησης, εκτιμούν ότι ανάπτυξη του δικτύου EuroVelo θα συμβάλει στην ενίσχυση του βιώσιμου τουρισμού, την υποστήριξη της τοπικής οικονομίας και την προστασία του περιβάλλοντος, προσφέροντας παράλληλα στους επισκέπτες μια μοναδική εμπειρία περιήγησης σε συνδυασμό με την ομορφιά της ελληνικής φύσης και πολιτιστικής κληρονομιάς.
Μία από τρεις διαδρομές που διέρχονται την χώρα περιλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος της Ηπείρου.
Πρόκειται για την EuroVelo 8 η οποία ακούγεται όλο και περισσότερο το τελευταίο διάστημα με αφορμή τον ποδηλατόδρομο που κατασκευάζεται στην Πρέβεζα αλλά δεν συνδέεται με το συγκεκριμένο έργο.
Η συγκεκριμένη διαδρομή εισέρχεται στο ελληνικό έδαφος από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Δεν κινείται όπως θα ανέμενε κανείς στην παραλιακή ζώνη του νομού, αλλά πιο ορεινά. Σχεδόν παράλληλα με την Εγνατία φτάνει στο Βασιλικό για να συνεχίσει προς το Μαργαρίτι και το Μορφάτι ώστε να εισέλθει στο Νομό Πρέβεζας.
Κινείται ακολουθώντας ουσιαστικά την διαδρομή της Εθνικής Οδού και διασχίζει την παραλιακή ζώνη Λούτσας, Βράχου και Καστροσυκιάς. Από τον Αρχάγγελο κινείται πλέον προς τον Λούρο και όχι προς Μονολίθι και Μύτικα και από τον Λούρο εισέρχεται στο Νομό Άρτας.
Συνεχίζει μέσω Πολύδροσου και Καλόβατου, φτάνει στο Κομπότι και τους Σελλάδες και μέσω Μενιδίου κινείται στο νομό Αιτωλοακαρνανίας.
Και στο Νομό Άρτας μένει εκτός ένα μεγάλο κομμάτι όπως αυτό της Κορωνησίας.
Όπως αποτυπώνεται η διαδρομή στον ευρωπαϊκό χάρτη, σχετίζεται κυρίως με το υφιστάμενο εθνικό δίκτυο της περιοχής και δεν συνδέεται με κανένα νέο έργο, όπως είναι αυτό του ποδηλατοδρόμου που κατασκευάζεται στην Πρέβεζα ή του ποδηλατικού πάρκου Αμβρακικού που σχεδιάζει η Άρτα.