Γιάννινα- Κακαβιά, δώδεκα χρόνια περιπέτειας…

ionia tounel egnatia

Το ένα μετά το άλλο, εξαγγέλλει τα μεγάλα έργα ανά την Ελλάδα ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής. Πλην Ηπείρου βέβαια, όπου αρκετούς μήνες μετά τις συσκέψεις για την επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά, έχει πέσει σιγή ασυρμάτου!

Η πρόθεση του Υπουργείου να κατασκευάσει έναν δίιχνο δρόμο προκάλεσε αρχικώς τις αντιδράσεις πασών των τοπικών αρχών.. Και μετά σιγή ασυρμάτου!

Αν κάτι έχει πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι το Υπουργείο εδώ και δώδεκα χρόνια προσπαθεί να ολοκληρώσει την μελέτη του έργου κι ακόμη δεν τα έχει καταφέρει.

Μάλιστα δεν έχει δώσει καμία απολύτως εξήγηση για την καθυστέρηση που με βάση και τα ελληνικά δεδομένα, ξεπερνά κάθε προηγούμενο!

Η πρώτη μελέτη του έργου είχε δημοπρατηθεί στα τέλη του 2008 από τότε ΥΠΕΧΩΔΕ με προυπολογισμό έξι εκατομμύρια ευρώ!

Η ΜΠΕ εγκρίθηκε το 2009 και προέκυψε ότι απαιτούνται ορισμένες συμπληρωματικές μελέτες και φυσικά τα τεύχη δημοπράτησης.

Υπήρχε η επιλογή της συμπληρωματικής σύμβασης η οποία όμως με την αλλαγή κυβέρνησης δεν επιλέχθηκε.

Η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών έκανε  άλλες επιλογές. Έτσι χάθηκε ένα κρίσιμο χρονικό διάστημα περίπου τριών ετών.

Τον Απρίλιο του 2012 το Υπουργείο Υποδομών προχωρά σε νέο διαγωνισμό για την «ολοκλήρωση της μελέτης Ιόνιας Οδού από τέλος παραχώρησης μέχρι την Κακαβιά».

Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα τέσσερα εκατομμύρια ευρώ και προέρχεται από κοινοτικούς πόρους.

Η μελέτη δεν παραδόθηκε στην ώρα της και από το 2014 ακολουθεί η μία παράταση μετά την άλλη.

Αρχές του 2020 σκάει νέα βόμβα!

Αρμόδιοι και συναρμόδιοι κάνουν μία τεράστια προσπάθεια να πείσουν ότι επί δώδεκα χρόνια δεν μιλούσαμε για μελέτη Ιόνιας Κακαβιάς, αλλά για μελέτη Ιόνιας- Καλπακίου!

Το Υπουργείο Υποδομών βρήκε το έργο πολύ ακριβό και αποφάσισε να προχωρήσει στη σύνταξη μιας νέας πρότασης για δίιχνη διατομή του έργου ώστε να προκύψει μικρότερος προϋπολογισμός και να καταστεί ευκολότερη η χρηματοδότηση.

Κανένας δεν εξήγησε πως ο διαγωνισμός αφορούσε το σύνολο του έργου και η μελέτη έγινε για τον μισό δρόμο!!!

Έτσι οι μήνες περνούν χωρίς να υπάρχει καμία ουσιαστική εξέλιξη στο θέμα παρά μόνο η δέσμευση της Περιφέρειας Ηπείρου να συμβάλλει οικονομικά με πόρους από το δικό της ΕΣΠΑ ώστε να δρομολογηθεί λύση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ