Γιάννινα- Κακαβιά… Έχει ακόμη δρόμο!

Γιάννινα- Κακαβιά… Η επέκταση και ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού. Ένα πολύπαθο έργο, ένα έργο που μπήκε σε περιπέτειες από την στιγμή που έμεινε εκτός της σύμβασης παραχώρησης, στα μέσα της δεκαετίας του 2000, όταν το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ και ο Γιώργος Σουφλιάς σχεδίαζαν τους «άξονες ανάπτυξης» στη χώρα.

Το έργο εξελίχθηκε σε γεφύρι της Άρτας… Όσα ακολούθησαν είναι λίγο πολύ γνωστά και συνοψίζονται σε λίγες λέξεις: Μελέτες από το 2007 που ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί…

Που βρισκόμαστε σήμερα…

Σήμερα μιλάμε καταρχάς για ένα διαφορετικό έργο από εκείνο που σχεδιαζόταν. Μιλάμε για έναν δρόμο που κουρεύτηκε καθώς θα υπολείπεται κατά πολύ σε χαρακτηριστικά της Ιόνιας Οδού.

Ο δρόμος θα είναι τρίιχνος, δηλαδή θα έχει μιάμισι λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, δεν θα έχει διαχωριστική νησίδα αλλά… αρκετούς κόμβους!

Για έναν δρόμο που στην ουσία αποτελεί βελτίωση του υφιστάμενου δικτύου μιλούμε και για τίποτα παραπάνω…

Ποια θα είναι η τύχη του..

Το τελευταίο διάστημα και κάτω από την πίεση που έχουν δημιουργήσει κυρίως τα μέσα ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου του Epiruspost, υπάρχει σχετική κινητικότητα από τους φορείς και τους βουλευτές.

Τον περασμένο Νοέμβριο από τα Γιάννινα ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι ζήτησε από τους αρμόδιους υπουργούς να βρουν μια πρακτική και εφαρμόσιμη λύση για το δρόμο Ιωαννίνων- Κακαβάς. «Βρέθηκε η λύση σε συνεργασία με την Περιφέρεια ώστε το έργο να είναι επιλέξιμο για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Θα είναι ένας σύγχρονος, γρήγορος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος ο οποίος θα ενώσει τα Γιάννενα με την Κακκαβιά, τα Δυτικά Βαλκάνια, ένας δρόμος ο οποίος έχει πολύ μεγάλη εθνική και γεωπολιτική σημασία, πέραν της εξυπηρέτησης των κατοίκων της Ηπείρου».

Στην ίδια επίσκεψη ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε ότι «το έργο χαρακτηρίζεται ως εθνικό και θα υλοποιηθεί. Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο, κλειστό άξονα ταχείας κυκλοφορίας. Η Περιφέρεια έχει ολοκληρώσει ένα μεγάλο κομμάτι των μελετών, εμείς θα κάνουμε το υπόλοιπο και το έργο αυτό θα δημοπρατηθεί εντός του 2022».

Το 2022 βρίσκεται ήδη στον έβδομο μήνα του και αυτό που φαίνεται μπροστά μας είναι… εκλογές!

Από το Νοέμβριο και μέχρι τώρα το Υπουργείο Υποδομών δεν έχει προχωρήσει σε καμία επίσημη ανακοίνωση για την πορεία της διαδικασίας του συγκεκριμένου έργου.

Αντί των επίσημων ανακοινώσεων του Υπουργείου, έρχονται οι βουλευτές του Νομού μετά από συναντήσεις που κάνουν για να μεταφέρουν δεσμεύσεις.

Στα μισά του Ιουνίου ήταν η βουλευτής Μαρία Κεφάλα που μετέφερε τη διαβεβαίωση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γεωργίου Καραγιάννη, αρμόδιου για  θέματα Υποδομών,  ότι ο σχεδιασμός του Υπουργείου για το έργο κατασκευής του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά ισχύει στο ακέραιο!

«Στόχος του Υπουργείου είναι εντός του προσεχούς Φθινοπώρου να κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και έως το τέλος του έτους να δημοπρατηθεί το έργο που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιοχής και τη διασύνδεση της χώρας με τα Δυτικά Βαλκάνια» ανέφερε στη σχετική ανακοίνωση.

Στις αρχές της εβδομάδας ο Περιφερειάρχης έκανε γνωστό ότι η μελέτη του έργου είναι σε εξέλιξη: «Προχωρήσαμε κάποιες μελέτες στο τμήμα Καλπάκι- Κακαβιά και χαιρόμαστε σήμερα που οι άνθρωποι που είχαμε εμείς και δούλεψαν πάρα πολλά κομμάτια,  και έχουν έδρα την Ήπειρο, συμμετέχουν στο τιμ που ετοιμάζει το τμήμα Γιάννινα – Κακαβιά,  το οποίο  θα έχει προϋπολογισμό 240 εκ. ευρώ (με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027) που θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης.

Ο Σταύρος Καλογιάννης σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε την προηγούμενη Δευτέρα ανέφερε ότι υπάρχει μία κινητικότητα στην εκπόνηση νέων μελετών ωστόσο το Υπουργείο πρέπει να κινηθεί πιο γρήγορα για να προλάβει την δημοπράτηση στους επόμενους μήνες.

Ο Πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας μετά από συνάντηση που είχε την Τετάρτη με τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή ανακοίνωσε ότι ο δρόμος Ιωαννίνων- Κακαβιάς εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ…

Το σίγουρο είναι ότι η ένταξη ενός έργου προϋποθέτει την ολοκλήρωση των μελετών. Η ονομαστική αναφορά στο υπό έγκριση από την Κομισιόν τομεακό του Υπουργείο Υποδομών αποτυπώνει την πολιτική βούληση, όμως μέχρι την στιγμή της ένταξης του έργου και πολύ περισσότερο της δημοπράτησης, απαιτούνται πολλά βήματα και αρκετός ακόμη χρόνος…