Οριακά σκόπιμο θεωρεί το Υπουργείο Υποδομών την επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά, έργο μείζονος σημασίας για την περιοχή. Το Υπουργείο επικαλείται μελέτη ανάλυσης κόστους- οφέλους του συνολικού έργου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της οποίας το έργο κρίνεται οριακά σκόπιμο.
Σε απάντηση που έδωσε ο Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης σε ερώτηση του βουλευτή Ιωαννίνων Κώστα Τασούλα, αναφέρει ότι γίνεται προσπάθεια για ένταξη του έργου στο πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη», και προς την κατεύθυνση αυτή υπάρχει συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομίας και την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή.
Όπως προκύπτει από την απάντηση του Υπουργού, αν υπάρξει θετική εξέλιξη το τμήμα που θα χρηματοδοτηθεί θα είναι αυτό μέχρι το Καλπάκι, καθώς για το υπόλοιπο αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «για το τελευταίο υποτμήμα «Καλπάκι- Κακαβιά» μήκους 23,38 χιλιομέτρων, απαιτούνται βελτιωτικές επεμβάσεις για την υλοποίηση του οδικού άξονα με διατομή μιας λωρίδας κυκλοφορίας και μία λωρίδα εκτάκτου ανάγκης ανά κατεύθυνση, εξετάζεται η ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα ανάθεσης της μελέτης»!!!
Ο συνολικός προυπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 340 εκατομμύρια ευρώ και σύμφωνα με το Υπουργείο έχει ολοκληρωθεί η εκπόνηση των μελετών από τα Γιάννινα μέχρι το Καλπάκι, τμήμα που είναι ώριμο για δημοπράτηση.
Μάλιστα έχει γίνει ανανέωση της δέσμευσης ζώνης διέλευσης της Ιόνιας Οδού μέχρι τις 15 Μαρτίου 2019.
Η σύνδεση του κύριου άξονα με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και τους οικισμούς γίνεται με έξι ανισόπεδους κόμβους στο τμήμα από Γιάννινα μέχρι Καλπάκι και με τρεις ισόπεδους κόμβους στο τμήμα από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά. Συνάμα προβλέπονται ανισόπεδες διαβάσεις και δίκτυο παράπλευρων οδών.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το Υπουργείο επικαλείται απουσία μελετών για το τμήμα Καλπακίου Κακαβιάς, το οποίο μάλιστα δεν προβλέπεται να γίνει με χαρακτηριστικά σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, όταν η προηγούμενη κυβέρνηση επέμενε ότι οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και το έργο είναι ώριμο προς ένταξη.
{jathumbnail off}