Γωνιά….κρανίου τόπος!

goniaΣε κρανίου τόπος μετατρέπεται η περιοχή Γωνιά, κοντά στην Ηγουμενίτσα, μετά τις άδειες που εκδόθηκαν από το δασαρχείο για εξόρυξη λατομικών υλικών. Δυστυχώς όμως αυτό, που από πολλούς χαρακτηρίζεται περιβαλλοντικό έγκλημα θα έχει και συνέχεια, προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο βελτίωσης της Εθνικής Οδού Ηγουμενίτσας Πρέβεζας αλλά και η τρίτη φάση του λιμένα.

Οι παρεμβάσεις αυτές, είχαν προκαλέσει προ μηνός περίπου την οργισμένη αντίδραση του Αντιπεριφερειάρχη Θεσπρωτίας Θωμά Πιτούλη και τώρα αναμένεται με ενδιαφέρον η στάση που κρατήσει το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας, το οποίο θα συζητήσει το θέμα εντός της εβδομάδας.

Όπως προκύπτει από την εισήγηση του αντιδημάρχου Κωνσταντίνου Δημητρίου το έργο προβάλλει ως…. αναγκαίο κακό. Σαφώς οι επιπτώσεις στο περιβάλλον είναι σημαντικές όμως από την άλλη τα ταμεία είναι άδεια και κάθε ευρώ πολύτιμο. Η ζυγαριά λοιπόν, προστασία του περιβάλλοντος ή τεμαχισμός του βουνού, είναι άγνωστο προς τα πού θα γυρίσει, καθώς από την εισήγηση του αντιδημάρχου δεν γίνεται ξεκάθαρη η πρόταση της Δημοτικής Αρχής.

Το συγκεκριμένο έργο χωρίζεται σε πέντε υποτμήματα:

1ο υποτμήμα: Από κόμβο Εγνατίας (λιμάνι) έως Πλαταριά θέση περίπου Αγία Παρασκευή.

2ο υποτμήμα: Από θέση Αγίας Παρασκευής έως την διασταύρωση με τον υπάρχοντα δρόμο Ηγουμενίτσας-Πρεβέζης περίπου κοντά στον Αργυρότοπο. Πρόκειται για την παράκαμψη της Πλαταριάς .

3ο υποτμήμα: Το τμήμα αυτό είναι κατασκευασμένο και δεν προβλέπεται καμία επέμβαση, είναι το τμήμα από Αργυρότοπο έως κόμβο Καρτερίου.

4ο υποτμήμα: Από κόμβο Καρτερίου έως κόμβο Πάργας.

5ο υποτμήμα: Από κόμβο Πάργας έως αρχή της γέφυρας Αχέροντα.

Τμήμα του πρώτου υποέργου περιλαμβάνεται στη μελέτη της 3ης φάσης του λιμανιού Ηγουμενίτσας.

Στο διαγωνισμό που έγινε για τη Γ1 φάση Λιμένος Ηγ/τσας η μελέτη και η σύμβαση περιλαμβάνει την ανακατασκευή τμήματος του δρόμου Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας ήτοι από ΑΓΕΤ έως και μετά την στροφή που γίνεται σήμερα η εκθάμνωση μόλις πάρουμε την ευθεία μήκους κατά την σύμβαση 3,7 km.

Η ανακατασκευή αυτή, σύμφωνα με την εισήγηση του αντιδημάρχου προβλέπει, από την θέση που είναι το μεγάλο πλάτωμα δεξιά του δρόμου προς την θάλασσα κατασκευάζεται μία γέφυρα που ενώνει το απέναντι μέρος κόβοντας μια μεγάλη στροφή που υπάρχει και αμέσως μετά αρχίζει η κατασκευή μιας τρανσέρας.

Η τρανσέρα είναι ουσιαστικά μια διώρυγα που περνάει μέσα από το βουνό και αφήνει αριστερά το βουνό και δεξιά προς την θάλασσα το εναπομένοντα τμήμα του βουνού.

Για να κατασκευαστεί η τρανσέρα θα πρέπει να γίνει μια διατομή στο βουνό συνήθως τραπεζοειδούς μορφής που στην περίπτωσή μας θα έχει μήκος περίπου τα 250m το δε πλάτος του εναπομένοντα τμήματος προς την θάλασσα θα είναι περίπου 60m θα έχει περίπου διάσταση 250m μήκος και περίπου 15m ύψος.

Θα καλύψει το απέναντι κατά το μήκος 250m κατά δε το ύψος 15m.

Όλος αυτός ο όγκος των αδρανών που θα προκύψει από τις εκσκαφές υπολογίζεται ότι θα είναι περίπου τα 500.000 κυβικά μέτρα και θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του λιμανιού.

Με δεδομένη λοιπόν την κατάσταση αυτή και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που είναι αναπόφευκτες το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας καλείται να λάβει τις αποφάσεις του, οι οποίες φυσικά δεν είναι διόλου εύκολες.