Η άψογη μελέτη, η πρόκληση και ο κίνδυνος να χάσει η πόλη 25 εκατομμύρια!

20 Σεπτεμβρίου 2017.. Το Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων ενέκρινε την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον μεγάλο δακτύλιο της πόλης, τον οδικό άξονα δηλαδή που συνέδεε την Βογιάνου με το Πανηπειρωτικό Στάδιο. Είχε προηγηθεί μία σφοδρή αντιπαράθεση, κυρίως στο παρασκήνιο, με την Περιφέρεια Ηπείρου καθώς ο συγκεκριμένος άξονας είχε προταχθεί από τον Δήμο, ο οποίος ήθελε να στείλει στις καλένδες την κατασκευή της Νιάρχου.. Παρά ταύτα, η Περιφέρεια με ενέργειές της είχε εξασφαλίσει την χρηματοδότηση και των δύο έργων. Στον Δήμο απέμενε η ευθύνη της ωρίμανσης του δακτυλίου!

Στις 20 Σεπτεμβρίου του 2017, όταν η μελέτη παρουσιάστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο όλα έδειχναν ρόδινα.. Άλλωστε επρόκειτο για μία παρουσίαση με αέρα Αμερικής, αφού όπως είχε ειπωθεί στην συνεδρίαση, η κατασκευή του δακτυλίου έφερνε αμερικάνικη τεχνοτροπία!

Το πρόσωπο της βραδιάς εκείνης ήταν ο αντιδήμαρχος Θανάσης Μανταλόβας.. Ουσιαστικά ήταν αυτός που είχε βάλει την σφραγίδα του στο Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης που έθετε ως έργο μείζονος προτεραιότητας τον δακτύλιο.

Στην συνεδρίαση εκείνη απευθυνόμενος ουσιαστικά προς την Περιφέρεια Ηπείρου που είχε διατυπώσει μία σειρά παρατηρήσεων επί της μελέτης για τον δακτύλιο, προκαλούσε «όποιον αμφισβητεί την ποιότητα της συγκεκριμένης μελέτης να βρει μία αντίστοιχη μελέτη για μεγάλο έργο του Λεκανοπεδίου».

Εξήρε το αποτέλεσμα της δουλειάς των μελετητών τονίζοντας πως «δεν νομίζω να υπάρχει τέτοια αντίστοιχη μελέτη για κανένα άλλο μεγάλο έργο του λεκανοπεδίου».

Τα ίδια περίπου επανέλαβε κι άλλες φορές, θεωρώντας ότι πρόκειται για ένα έργο που φέρει την προσωπική του σφραγίδα.

Και φυσικά με τον αντιδήμαρχο προγραμματισμού και ειδικό επί των έργων και του ΕΣΠΑ, ευθυγραμμίζονταν ο δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας.

«Πρόκειται για μια πλήρη τεχνικά μελέτη η οποία ολοκληρώθηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα αλλά και με πολύ χαμηλό κόστος και γι’ αυτό θα πρέπει να ευχαριστήσω τις υπηρεσίες και τους εξωτερικούς συνεργάτες που έφεραν αυτό το αποτέλεσμα. Πρόκειται για ένα πού σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την περιοχή που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας. Παράλληλα όμως μιλάμε για έναν δρόμο φιλικό προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον.  Έναν δρόμο χαμηλών ταχυτήτων, με πολύ πράσινο, διασταυρώσεις μέσω κυκλικών κόμβων και παράπλευρα έργα που εγγυώνται το καλύτερο αποτέλεσμα», ανέφερε σε κείνη την συνεδρίαση.

Η Μελέτη λοιπόν για την οποία ο κ. Μανταλόβας προκαλούσε τελικά απορρίφθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Και απορρίφθηκε με την υπογραφή του Υπουργού μεν αλλά μετά από εισήγηση των αρμοδίων υπηρεσιών οι οποίες εξέτασαν τον σχετικό φάκελο.

Το έργο οδηγείται στο σημείο μηδέν και η πόλη κινδυνεύει να χάσει μία παρέμβαση 25 εκατομμυρίων ευρώ.

Δεν πρόκειται ούτε για αστείο..

Είναι από τα πιο σοβαρά ζητήματα που έχουν ανακύψει μέχρι σήμερα και προφανώς οι ευθύνες είναι συγκεκριμένες..

Δεν μπορεί να τις επιμεριστεί το Δημοτικό Συμβούλιο στο σύνολό τους, δεν τις επιμερίζονται οι υπηρεσίες, δεν τις επιμερίζεται το σύνολο της Δημοτικής Αρχής.

Ανήκουν σε συγκεκριμένους ανθρώπους που χειρίστηκαν την υπόθεση, θέλοντας προφανώς να δρέψουν και τις δάφνες.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ