Ακόμη πιο πίσω πηγαίνει η ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού παρότι η σύμβαση υπογράφηκε από τον περασμένο Μάρτιο. Όπως προκύπτει από το σχέδιο προϋπολογισμού που κατατέθηκε στην Βουλή, η παραχώρηση της Εγνατίας υπολογίζεται στο δεύτερο τρίμηνο του 2025.
Τότε το ελληνικό δημόσιο θα εισπράξει το 1,3 δις εκατομμύρια από την ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ που θα γίνει και τυπικά κύριος του έργου.
Οι εκκρεμότητες που αποτελούν «αναβλητική αίρεση» για να ολοκληρωθεί η σύμβαση παραχώρησης αφορούν στην αναβάθμιση και έγκριση καταλληλότητας των 39 σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Ν. Ταχιάος, μιλώντας στο Forum για τα ΣΔΙΤ, σημείωσε, σχετικά με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, ότι εκκρεμεί η αναβάθμιση των 39 σηράγγων (σε Ε για να έρθει ο ανάδοχος να τις φτάσει σε Α) του οδικού άξονα.
Κατά τον κ. Ταχιάο, στο υπουργείο «θέλουν να τρέξουν» τις διαδικασίες ώστε το 2025 να έχουν κλείσει τα μέτωπα, να καταβληθούν τα περίπου 1,35 δις ευρώ (που προβλέπονται και στον προϋπολογισμό). Σε σχέση με τις παραχωρήσεις, πρόσφατα ο κ. Περιστέρης επανέλαβε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της για την Εγνατία Οδό και αναμένει το δημόσιο την επίλυση των άλλων εκκρεμοτήτων από την πλευρά του.
Ένα ακόμη αγκάθι για την ολοκλήρωση της παραχώρησης είναι τα «ελευθέρας» που έχουν δοθεί με διάφορες υπουργικές αποφάσεις, τις δωρεάν διελεύσεις δηλαδή από σταθμούς διοδίων, και τα οποία θα πρέπει να αποσυρθούν.
Σημειώνεται ότι στα νέα έργα που περιλαμβάνονται στην σύμβαση πέραν της συντήρησης δεν αφορά κανένα στην Ήπειρο.