Για πλήρη ταύτιση με το ΤΑΙΠΕΔ και το προτεινόμενο από αυτό μοντέλο παραχώρησης σε ιδιώτες της Εγνατίας Οδού, του μοναδικού εθνικού οδικού άξονα που παραμένει υπό δημόσιο έλεγχο, κατηγορεί ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατία Οδός Α.Ε. τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή…
Αύξηση χρεώσεων
Σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν χαρακτηριστικά:
«Αντί της δημοσιοποίησης της ‘απόρρητης’ μελέτης του ΤΑΙΠΕΔ για τη χωροθέτηση και την τιμολόγηση των διοδίων για τα οποία δεσμευτήκατε στη Βουλή, τελικώς υπαναχωρείτε στις πιέσεις του ΤΑΙΠΕΔ και νομοθετείτε στις 25.5.2020 (ΦΕΚ Β’ 2018/2020) τη νέα τιμολογιακή πολιτική των διοδίων της Εγνατίας Οδού ώστε να αυξηθούν οι χρεώσεις το αμέσως προσεχές διάστημα από τα 3 στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο και περαιτέρω αποδέχεστε τον υπερδιπλασιασμό της χρέωσης στα 6,5 λεπτά ανά χιλιόμετρο στο πλαίσιο της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.
Με το παραπάνω ΦΕΚ, που εκδόθηκε στο παρά πέντε των δεσμευτικών προσφορών του διαγωνισμού παραχώρησης, επιβάλλονται κατ’ απαίτηση του ΤΑΙΠΕΔ και νέοι σταθμοί διοδίων και διορθώνονται προηγούμενα ‘λάθη’, με πλέον εξόφθαλμο τα διόδια Μαλγάρων, τα οποία παράτυπα εισέπρατταν και θα συνέχιζαν να εισπράττουν σε βάθος τριακονταπενταετίας επιπλέον 1 δισ. ευρώ από τους διερχόμενους χρήστες της οδού».
Νέοι σταθμοί διοδίων
Σε σκληρή γλώσσα οι εργαζόμενοι υπενθυμίζουν στον υπουργό ότι «ενστερνίζεται πλέον αυτό που κατηγορούσε, αποδεχόμενος την κατασκευή και άλλων σταθμών διοδίων, που θα φτάσουν αισίως τους 19 μετωπικούς και του 40 πλευρικούς σταθμούς, με χρεώσεις αντίστοιχες των αυτοκινητοδρόμων, παρότι η Εγνατία Οδός δεν έχει κατασκευαστικό αντικείμενο, όπως έχει δηλώσει ο ίδιος».
Παραθέτουν δε ως παράδειγμα, με βάση την τιμολογιακή πολιτική που έχει αποδεχθεί στο πλαίσιο της παραχώρησης το υπουργείο, ότι η μετ’ επιστροφής μετακίνηση από τις Σέρρες στη Βιομηχανική Περιοχή της Θεσσαλονίκης θα κοστίζει, μέσω τριών σταθμών διοδίων, για τα επιβατικά οχήματα μέχρι 9 ευρώ και για τα φορτηγά μέχρι 31 ευρώ.
Ο Σύλλογος Εργαζομένων επισημαίνει ακόμη ότι οι σταθμοί διοδίων που θα παραδοθούν στον παραχωρησιούχο κατασκευάζονται σήμερα με δημόσια κονδύλια και για κάποιους σταθμούς είναι αμφίβολο αν θα αποσβέσουν ακόμη και το κόστος λειτουργίας τους, πόσο μάλλον το κόστος κατασκευής τους (π.χ. ο πλευρικός σταθμός διοδίων Μαλακασίου Τρικάλων στον ανισόπεδο κόμβο Παναγιάς).