Την Πέμπτη πιθανότατα θα υπογραφεί η σύμβαση για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού που θα σημάνει αλλαγή σελίδας για την λειτουργία του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας.
Αλλαγή σελίδας που θα συνοδευτεί από τσουχτερή αύξηση των διοδίων με ορίζοντα τον διπλασιασμό της σημερινής τιμής. Παράλληλα θα καταργηθεί η ελεύθερη διέλευση για κατοίκους ορισμένων δήμων που ισχύει μέχρι τώρα.
Με την υπογραφή αυτή η ΤΕΡΝΑ γίνεται το απόλυτο αφεντικό και για τους δύο μεγάλους οδικούς άξονες που διέρχονται από την Ήπειρο.
Η Νέα Οδός που λειτουργεί την Ιόνια, έχοντας αναλάβει πέρα από την κατασκευή, την εκμετάλλευση, τη λειτουργία και την συντήρηση του έργου παραχώρησης αποτελεί θυγατρική του ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η διάρκεια της παραχώρησης ανέρχεται στα 30 χρόνια.
Η ένωση ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (75%) – EGIS PROJECTS S.A. (25%), στις 30/8/2021 ανακηρύχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών.
Με την υπογραφή της σύμβασης ολοκληρώνεται για το ελληνικό δημόσιο μία μακρά διαδικασία που υπήρξε και μνημονιακό προαπαιτούμενο ή τουλάχιστον έτσι είχε γίνει γνωστό.