Για τον οδικό άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς έχει χυθεί πολύ μελάνι… Έχουν γραφεί πολλά από το 2006 μέχρι σήμερα, σχεδόν είκοσι χρόνια. Πριν ο δρόμος αυτός αποτελέσει τμήμα της Ιόνιας Οδού, σχεδιαζόταν ως ένας από έξι κάθετους άξονες που θα ένωναν τα σύνορα της χώρας με την Εγνατία Οδό.
Είναι ο μοναδικός από τους έξι που δεν προχώρησε..
Στη συνέχεια προγραμματίστηκε ως τμήμα της Ιόνιας όμως έμεινε έξω από τη σύμβαση παραχώρησης λόγω σφοδρών αντιδράσεων στη χάραξη του εντός λεκανοπεδίου Ιωαννίνων.
Και από το 2006 μέχρι τώρα, κοντά είκοσι χρόνια, εξαγγέλλεται και παραμένει σε αναμονή..
Εδώ και μερικές ημέρες ο δρόμος έχει προσωρινό ανάδοχο.
Έχει όμως και μεγάλες εκπτώσεις στα τεχνικά του χαρακτηριστικά.
Η σημαντικότερη είναι ότι δεν πρόκειται πια για έναν αυτοκνητόδρομο ίδιο με την Ιόνια Οδό.
Θα είναι ένας τρίιχνος δρόμος, μια βελτιωμένη εθνική οδό δηλαδή..
Ο σχεδιασμός αυτός άλλαξε και οριστικιοποιήθηκε προς το χειρότερο το 2020-2021 με την επίσημη δικαιολογία ότι η Κοινότητα δεν χρηματοδοτεί πλέον τετράιχνους δρόμους.. Το οξύμωρο είναι ότι η Κοινότητα χρηματοδοτεί τετράιχνους δρόμους με πιο τρανό παράδειγμα δίπλα μας τον Ε-65.
Η εξέλιξη αυτή δεν είναι ήσσονος σημασίας όταν πρόκειται για έναν δρόμο που αποτελεί τμήμα διευρωπαικού άξονα.. Γιατί τέτοιος είναι ο δρόμος Ιωαννίνων- Κακαβιάς και ως τέτοιος υπολογίζεται από την Ευρώπη.
Μία οδός δηλαδή που εκφεύγει της τοπικής και της εθνικής σημασίας..
Ένας τετράιχνος δρόμος ενώνει εδώ και πέντε χρόνια περίπου την Αλβανία με την Δυτική Μακεδονία από την περιοχή της Κορυτσάς και της Κρυσταλλοπηγής.
Από την Κρυσταλλοπηγή στους πρώτους έντεκα μήνες της προηγούμενης χρονιάς καταγράφηκαν 689.083 οδικές αφίξεις.. Σχεδόν 110 χιλιάδες περισσότερες από ότι καταγράφηκαν στην Κακαβιά που για χρόνια αποτελούσε την βασική πύλη εσόδου- εξόδου προς την Αλβανία.
Οι δρόμοι λοιπόν είναι υποδομές. Υποδομές που δεν αφορούν μόνο το σήμερα, αλλά αφορούν στα επόμενα χρόνια και τις αναπτυξιακές προοπτικές κάθε περιοχής..
- Τις φωτογραφίες από την Κρυσταλλοπηγή και τον δρόμο που οδηγεί στα ελληνοαλβανικά σύνορα απέστειλε αναγνώστης μας με αυτό ακριβώς το ερώτημα.. Γιατί όχι ένας δρόμος τετράιχνος και προς την Κακαβιά..