Η χρονιά που αλλάζει την Εγνατία… Ως τον Ιούνιο η παραχώρηση σε ιδιώτες

Το 2020 είναι η χρονιά που θα αλλάξει την Εγνατία. Τουλάχιστον όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα. Είναι η χρονιά όπου ο μεγαλύτερος –και ακριβοπληρωμένος- αυτοκινητόδρομος της χώρας θα περάσει σε χέρια ιδιωτών. Η 26η Ιουνίου 2020 αποτελεί την καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το έργο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, μετά από συνεννόηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το ΤΑΙΠΕΔ. Το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί κρίνεται ως απολύτως επαρκές προκειμένου να διευθετηθούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα της σύμβασης παραχώρησης, μιας διαδικασίας που έχει δρομολογηθεί εδώ και χρόνια ως… μνημονιακή υποχρέωση!

Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και του ΤΑΙΠΕΔ είναι η σκοπούμενη συναλλαγή να είναι η πλέον επωφελής και προσοδοφόρα για το ελληνικό Δημόσιο και να τύχει της μέγιστης αποδοχής από τους επενδυτές, αλλά και το κοινωνικό σύνολο.

Σημειώνεται επίσης, ότι οι σταθμοί διοδίων θα είναι σχεδόν έτοιμοι στο σύνολό τους για λειτουργία τον Μάιο του 2020, ενώ έως τον Απρίλιο 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί και οι απαραίτητες ενέργειες για την αξιολόγηση των  παλαιών γεφυρών και την αδειοδότηση των σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου.

Μέσα στην χρονιά θα προστεθούν οι 43 σταθμοί πλευρικών διοδίων, ένας εκ των οποίων στην Παναγιά και οι μετωπικοί που θα κάνουν το ταξίδι αρκετά ακριβότερο.

Σήμερα η Εγνατία Οδό μπορεί να μοιάζει ακριβή όμως παραμένει ο φτηνότερος αυτοκινητόδρομος της χώρας. Το ύψος των διοδίων ανέρχεται στα 0,3 λεπτά ανά χιλιόμετρα όταν στους άξονες που έγιναν με παραχώρηση ξεπερνά τα έξι λεπτά.

Ενδεικτικά, στους 13 σταθμούς η χρέωση για τα Ι.Χ. είναι: 2,10 στα διόδια Τύριας, 1,20 στα Παμβώτιδας, 2,10 στα Μαλακασίου, 2,40 στα Πολυμύλου, 1,20 στα Μαλγάρων, 2,40 στα Ανάληψης, 2,40 στα Μουσθένης, 1,90 στα Ιάσμου,1,70 στα Μέστης, 2,10 στα Ιεροπηγής, 1,80 στα Ευζώνων, 2,40 στα Προμαχώνα.

Αν και μέχρι στιγμής έχει αποφευχθεί η αύξηση στα 0,05 λεπτά ανά χιλιόμετρο, φαίνεται πως η μάχη αυτή δεν τελείωσε.

Υπουργείο Υποδομών και ΤΑΙΠΕΔ έχουν διαφορετικές απόψεις. Η Εγνατία βρίσκεται υπό παραχώρηση και τις αποφάσεις για το τι μέλλει γενέσθαι θα τις λάβει ο ιδιώτης που θα πάρει την εκμετάλλευση του οδικού άξονα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ