Η Ήπειρος αποτελεί την μοναδική περιφέρεια από όπου διέρχεται ο άξονας της Εγνατίας Οδού και δεν έχει κατασκευαστεί κάθετος άξονας.
Η Εγνατία ΑΕ έχει αναλάβει την εκπόνηση της μελέτης για την σύνδεση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας με το Μαυρομάτι.
Μελέτες που σαν κι άλλες μένουν στα χαρτιά εδώ και χρόνια.
Οι συγκεκριμένες είχαν ενταχθεί στο Πρόγραμμα Συνεργασίας Ελλάδα – Αλβανία 2014 – 2020, με προϋπολογισμό 4,9 εκ. ευρώ.
Πρόκειται για ένα έργο εξέχουσας σημασίας, το οποίο θα συμβάλει στη βελτίωση της σύνδεσης των διασυνοριακών περιοχών και στην υποστήριξη του όγκου της κυκλοφορίας στη διασυνοριακή περιοχή, η οποία αυξάνεται σταθερά λόγω της έντονης δραστηριότητας των μικρών επιχειρήσεων και της αυξημένης εισροής τουριστών που παρατηρείται κυρίως το καλοκαίρι.
Και ο συγκεκριμένος οδικός άξονας μελετάται ως τρίιχνος. Θα διαθέτει δηλαδή τρεις λωρίδες κυκλοφορίες, μιάμισι σε κάθε κατεύθυνση και χωρίς διαχωριστική νησίδα.
Ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας ΑΕ από τα Γιάννινα όπου βρέθηκαν αναγνώρισαν ότι η μελέτη έχει καθυστερήσει.
Όπως είπαν πρόκειται για ένα σύνολο μελετών που εκπονείται και για την πορεία των οποίων έχουν ενημερωθεί ήδη οι τοπικές αρχές.
«Υπάρχει μία καθυστέρηση αλλά προσπαθούμε να καλύψουμε την καθυστέρηση μιας πενταετίας» σημείωσαν και στο ερώτημα για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης σημείωσαν ότι θα πρέπει να έχει παραδοθεί ως το τέλος του 2023.
Για την ιστορία…
Οι διαδικασίες για την εκπόνηση των συγκεκριμένων μελετών ξεκίνησαν το 2014 από την Εγνατία ΑΕ όταν και της μεταβιβάστηκε η αρμοδιότητα.