Σχεδόν τρία ευρώ ακριβότερη θα γίνει η διαδρομή από τα Ιωάννινα στην Αθήνα με τις αναπροσαρμογές των διοδίων. Η αύξηση που θα ξεπερνά το 7% αποφασίστηκε μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και των παραχωρησιούχων οι οποίοι σταδιακά εντός του Δεκεμβρίου θα προχωρήσουν στις επίσημες ανακοινώσεις των νέων τιμών.
Οι αυξήσεις θα εφαρμοστούν με την έναρξη του νέου έτους, όπως παραδοσιακά συμβαίνει με βάση όσα προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης.
Οι ετήσιες αυξήσεις υπολογίζονται με βάση την αύξηση στον δείκτη τιμών καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο. Ο δείκτης αυξήθηκε το 2023 κατά 1,65% σε σχέση με το 2022. Σε αυτή την αύξηση θα προστεθεί το ήμισυ της αύξησης από το 2021 στο 2022 –που ήταν 12%–, δηλαδή 6%. Επομένως, η συνολική αύξηση που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου θα είναι 7,63% (απομένει να φανεί εάν το ποσό θα στρογγυλοποιηθεί).
Με την αύξηση στο 7,6% η διαδρομή από την Αθήνα στα Ιωάννινα μέσω της γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου θα κοστίζει 41,15 ευρώ από 38,25 που κοστίζει σήμερα.
Το πήγαινε- έλα στην πρωτεύουσα και μόνο για τα διόδια θα ξεπερνά τα 82 ευρώ, ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο.
Οσον αφορά τα διαφυγόντα έσοδα των παραχωρησιούχων για το 2023 (καθώς δεν επιβλήθηκε αύξηση όλη τη χρονιά), σύμφωνα με την Καθημερινή, αυτά, όπως όλα δείχνουν, θα καλυφθούν από το υπουργείο Υποδομών που έλαβε και τη σχετική πολιτική απόφαση για μη επιβολή αυξήσεων.
Υπενθυμίζεται ότι οι παραχωρησιούχοι έχουν ήδη υποβάλει αιτήματα αποζημίωσης για τα διαφυγόντα έσοδά τους το πρώτο εξάμηνο του 2023 (επί πραγματικών διελεύσεων, αφού αυτές καταμετρώνται) και στις αρχές του νέου έτους θα ακολουθήσει και ο υπολογισμός του δεύτερου εξαμήνου του 2023. Το Δημόσιο δεν έχει και πολλά περιθώρια αντίδρασης, καθώς το δικαίωμα τιμαριθμικής αύξησης προβλέπεται στις συμβάσεις που έχει συνυπογράψει, ενώ η μη επιβολή της αύξησης έγινε με εντολή του υπουργείου Υποδομών. Μέχρι στιγμής το Δημόσιο «ποιείται την νήσσαν», προσπαθώντας να κρατήσει το ζήτημα μακριά από τη δημοσιότητα.