Ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς ακυρώθηκε πριν από μερικές ημέρες για δεύτερη φορά. Η ακύρωση ήταν αποτέλεσμα προσφυγής εταιρειών στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων.
Παρότι έχει περάσει ένα δεκαήμερο το Υπουργείο Υποδομών δεν έχει τοποθετηθεί επίσημα και δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά του για τις επόμενες ενέργειες στις οποίες θα προχωρήσει.
Το Υπουργείο, με δεδομένη την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί έχει δύο επιλογές:
-Η πρώτη είναι να αποδεχθεί την απόφαση της Επιτροπής, να ακυρώσει τον διαγωνισμό, να προχωρήσει στην σύνταξη νέων τευχών και να επαναδημοπρατήσει το έργο. Αυτό έπραξε τον περασμένο Μάιο, κάτω βέβαια και από την πίεση της προεκλογικής περιόδου.
-Η δεύτερη λύση είναι να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας επιδιώκοντας εκεί να ακυρώσει την απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής. Κάτι τέτοιο μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά χρονοβόρο. Μάλιστα μπορεί να οδηγήσει σε μία ακόμη μεγαλύτερη περιπέτεια από αυτή που προκαλούν οι δύο αλλεπάλληλες ακυρώσεις του διαγωνισμού.
Το πιο σημαντικό ωστόσο που ακόμη δεν έχει λύσει το Υπουργείο είναι η χρηματοδότηση του έργου. Τα κονδύλια που διαθέτει το ΕΣΠΑ για οδικές υποδομές είναι περιορισμένα, περίπου 411 εκατομμύρια και ήδη οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Κυβέρνηση ανά την χώρα, ανέρχονται σε δυσθεώρητα ύψη.
Ο χρόνος πάντως πιέζει ασφυκτικά και η λύση για τον συγκεκριμένο δρόμο που ήδη έχει εκπέσει από τα χαρακτηριστικά της Ιόνιας σε μία βελτιωμένη εθνική οδό, θα πρέπει να είναι συγκεκριμένη και υλοποιήσιμη.