Ενώ ο κουμπαράς του ΕΣΠΑ αδειάζει ο οδικός άξονας Ιωαννίνων- Κακαβιάς παραμένει χωρίς χρηματοδότηση. Φυσικά παραμένει προς το παρόν και χωρίς ανάδοχο αφού για να συμβεί αυτό απαιτείται η ολοκλήρωση μιας μακράς και χρονοβόρας διαδικασίας.
Τα χρήματα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταφορές» στο οποίο αναμένεται να ενταχθεί το έργο συνεχώς μειώνονται. Το Υπουργείο έχει εντάξει ήδη τον οδικό άξονα Μπράλος- Άμφισσα με 262 εκατομμύρια ενώ πριν λίγες ημέρες δημοσίευσε την πρόσκληση για την χρηματοδότηση των έργων του ΒΟΑΚ από τα Χανιά ως την Χερσόνησο και την ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Πάτρας- Πύργου δεσμεύοντας άλλα 210 εκατομμύρια.
Για να θεωρηθεί δεδομένη η χρηματοδότηση του οδικού άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς θα πρέπει να εκδοθεί μία αντίστοιχη πρόσκληση από το Υπουργείο Υποδομών με τον συνολικό προυπολογισμό του έργου και στη συνέχεια να ενταχθεί.
Μέχρι τότε θα υπάρχουν μόνο υποσχέσεις ή καλές προθέσεις όπως υπήρξαν και στην περίπτωση του Πάρκου Υψηλής Έρευνας ή στον περιμετρικό παραλίμνιο ποδηλατόδρομο που από το 2021 αναμένονται τα 12 εκατομμύρια για την κατασκευή του.
Προς στιγμή το έργο δεν έχει ούτε ανάδοχο.. Αυτό αναμένεται να συμβεί μέσα στους επόμενους μήνες και υπό την προυπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν ενστάσεις και προσφυγές.
Η θεματική ιστοσελίδα ypodomes.com σημειώνει ότι μετά το κλείσιμο του διαγωνισμού τον Δεκέμβριο, αναμένεται η ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη.
Εκεί πάλι θα μπορεί κάποιο από τα άλλα σχήματα να καταθέσει προσφυγή. Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά θα ζητηθούν όλα τα απαραίτητα έγγραφα από την τεχνική εταιρεία και θα ετοιμαστεί το κείμενο της σύμβασης. Στη συνέχεια θα οδεύσει προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά από αυτό το στάδιο θα γίνει η παρουσίαση του έργου στην Βουλή των Ελλήνων. Τελευταία πράξη του διαγωνισμού θα είναι η υπογραφή της σύμβασης κατασκευής που θα δώσει σάρκα και οστά στην υλοποίηση του.
Αν όλα αυτά κυλήσουν χωρίς καθυστερήσεις τότε ίσως μέχρι το τέλος καλοκαιριού να έχουμε την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Με βάση αυτό το χρονοδιάγραμμα που αποτυπώνει και ένα ιδανικό σενάριο το οποίο συχνά δεν υπάρχει στα μεγάλα δημόσια έργα, εργοτάξια θα στηθούν προς το τέλος του έτους.. Δηλαδή σε δώδεκα μήνες.