Στο κλειστό γυμναστήριο Καλπακίου και μετά από καθυστέρηση πολλών ετών θα υπογραφεί η σύμβαση για τον οδικό άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς, το πρώτο μεγάλο έργο που έρχεται για την Ήπειρο μετά την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού.
Χρειάστηκε να περάσουν 17 ολόκληρα χρόνια από την ώρα που το τμήμα αυτό έμεινε εκτός σύμβασης παραχώρησης, για να μπει σε τροχιά υλοποίησης.
Χρειάστηκε όμως και κάτι ακόμη πιο σοβαρό..
Κι αυτό είναι η γενναία περικοπή που έγινε στο φυσικό αντικείμενο του έργου.. Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά θα υπολείπονται κατά πολύ αυτά της Ιόνιας.. Το τμήμα μέχρι το Καλπάκι θα κατασκευαστεί τρίιχνο, ενώ από το Καλπάκι ως την Κακαβιά που αποτελεί και προαίρεση θα περιλαμβάνει βελτίωση της υφιστάμενης εθνικής.
Στην μεγάλη αυτή έκπτωση που θα συνοδεύει το έργο για τις επόμενες δεκαετίες συναίνεσαν όλες οι τοπικές αρχές και οι βουλευτές του Νομού Ιωαννίνων προ ετών..
Ο άξονας Ιωαννίνων- Κακαβιάς, αποτελεί έργο που εκφεύγει των τοπικών χαρακτηριστικών και αποκτά εθνική και διακρατική σημασία..
Μετά από 17 χρόνια λοιπόν ήρθε η ώρα των υπογραφών..
Θα απαιτηθούν άλλα πέντε σχεδόν χρόνια –για την ακρίβεια 54 μήνες- ώστε το έργο να παραδοθεί σε χρήση.
Έτσι περί το 2030 θα έχει συμπληρώσει στον περίφημο «μπλε διάδρομο» που θα συνδέει την Ελλάδα με την κεντρική Ευρώπη.
Η περιπέτεια του συγκεκριμένου οδικού άξονα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί.. Θα μπορούσε το τμήμα να κατασκευαστεί μαζί με την Ιόνια Οδό και με τα ίδια χαρακτηριστικά αν δεν υπήρχαν οι εμμονές για την χάραξη που ακολουθούσε στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων.
Όλα αυτά βέβαια αποτελούν… ιστορία..
Για την ιστορία επίσης, ο Πρωθυπουργός θα κάνει μία πολύ σύντομη στάση στα Ιωάννινα πετώντας για Βρυξέλλες, προκειμένου να παραστεί στην τελετή υπογραφής της σύμβασης..