Από την στιγμή που το τμήμα του δρόμου Ιωαννίνων- Κακαβιάς είχε μείνει εκτός σύμβασης παραχώρησης της Ιόνιας Οδού ήταν κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι οδηγείται σε περιπέτεια.
Κανένας όμως δεν πίστευε ότι η περιπέτεια αυτή θα κρατήσει δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια και θα καταλήξει –όταν καταλήξει- σε έναν δρόμο που θα απέχει πολύ από τα χαρακτηριστικά της Ιόνιας.
Έναν χρόνο μετά την πρωθυπουργική ανακοίνωση στα Γιάννινα για δημοπράτηση εντός του 2022 βρισκόμαστε στο ίδιο περίπου σημείο.
Τον χρόνο αυτό υπήρξε μπαράζ ανακοινώσεις και υποσχέσεων όμως η αλήθεια αποκαλύφθηκε προχθές όταν και αναρτήθηκε η απόφαση για την δημοπράτηση όχι του έργου αλλά της μελέτης!
Να δούμε μερικά από όσα είχαν προηγηθεί…
26 Νοεμβρίου 2021
Η ένταξη και χρηματοδότηση του οδικού άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς από το ΕΣΠΑ καθώς και η δημοπράτηση του έργου εντός του 2022 ήταν μία από τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού στα Γιάννινα.
Ιανουάριος 2022
Ο Έλληνας Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής δεσμεύεται στην Αλβανίδα ομόλογό του ότι ο οδικός άξονας Ιωαννίνων Κακαβιάς θα δημοπρατηθεί εντός του 2022.
Απρίλιος 2022
Τον περασμένο Απρίλιο ο βουλευτής Ιωαννίνων Σταύρος Καλογιάννης υποβάλλει αίτημα στη Βουλή για κατάθεση όλων των μελετών που έχουν ανατεθεί από το 2015 και μέχρι σήμερα για τον οδικό άξονα Ιωάννινα- Καλπάκι- Κακαβιά. Μέχρι και σήμερα αυτό δεν έχει γίνει.
Ιούνιος 2022
Η βουλευτής Ιωαννίνων Μαρία Κεφάλα συναντάται με τον Υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη και ανακοινώνει ότι οι δεσμεύσεις για τον άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς ισχύουν στο ακέραιο. Εντός του φθινοπώρου θα γίνει η κατάθεση της ΜΠΕ και ως το τέλος του έτους θα δημοπρατηθεί.
Ιούλιος 2022
Ο Πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας συναντάται με τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή. Προχωρά σε μία σειρά ανακοινώσεων κάνοντας γνωστό ότι ο οδικός άξονας Ιωαννίνων- Κακαβιάς έχει ήδη ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και αναμένεται να δημοπρατηθεί στα τέλη του έτους.
Σεπτέμβριος 2022
Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου ανακοινώνει ότι μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα έχουν επικαιροποιηθεί οι μελέτες και θα ακολουθήσει η εκπόνηση της ΜΠΕ.
Οκτώβριος 2022
Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, λίγο πριν την έλευση του Πρωθυπουργού στο Καλπάκι για τον εορτασμό του ΟΧΙ, ανακοινώνει ότι το έργο θα δημοπρατηθεί άμεσα αλλά μόνο στο τμήμα Ιωάννινα- Καλπάκι και το υπόλοιπο με προαίρεση..
Οκτώβριος 2022
Ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης σε συνέντευξή του δίνει παράταση στην δημοπράτηση του έργου και για πρώτη φορά την μεταφέρει πέραν του 2022.. Μιλά για δημοπράτηση στο επόμενο τρίμηνο, δηλαδή μέχρι τέλος Ιανουαρίου.
Νοέμβριος 2022
Πριν λίγες μέρες το Epiruspost αποκάλυψε ότι το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε τη διαδικασία για την δημοπράτηση της μελέτης μόλις τώρα.
Και μερικές ακόμη αλήθειες..
-Σε διάφορους διαδρόμους κυκλοφορεί τις τελευταίες ώρες ο ισχυρισμός ότι η μελέτη είναι έτοιμη και γίνεται τώρα η διαδικασία του διαγωνισμού για να πληρωθεί ο ανάδοχος.. Κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά δύσκολο να ισχύει καθώς θα πρόκειται για ένα τεράστιο σκάνδαλο με πολλές προεκτάσεις…
-Η μελέτη του έργου σίγουρα απαιτεί κάποιο χρόνο για να ολοκληρωθεί. Ποιος θα είναι αυτός θα φανεί στην υπογραφή της σύμβασης για την ανάθεσή της.
-Χρόνο απαιτεί και η ΜΠΕ.. Τα περιθώρια για την γνωμοδότηση των αρμόδιων φορέων είναι πολύ συγκεκριμένα από τη νομοθεσία.
-Το τομεακό του Υπουργείου Υποδομών για ένταξη του έργου δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμη. Πρόκειται για το πρόγραμμα του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027.
-Μετά την ενεργοποίηση θα πρέπει να γίνει πρόσκληση για την ένταξη η οποία επίσης διέπεται από προθεσμίες.
-Μετά την έγκριση της ένταξης θα μπορέσει να δρομολογηθεί η δημοπράτηση του έργου.
Πόσος χρόνος θα χρειαστεί;
Απάντηση δεν μπορεί να δοθεί αν πρώτα δεν γίνει γνωστός ο χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης της μελέτης.