Προς το τέλος φαίνεται ότι οδηγείται το πολύμηνο σήριαλ της επανεκκίνησης των τεσσάρων οδικών αξόνων της χώρας. Οι νέες συμβάσεις, για χάρη των οποίων θυσιάζονται πολλά εκατομμύρια από έργα του ΕΣΠΑ εισέρχονται στην τελική ευθεία.
Τη βεβαιότητά του, ότι η διαδικασία οδεύει προς το τέλος εξέφρασε και ο Κοινοτικό Επίτροπος Γιοχάνες Χαν, κατά τη συνάντηση που είχε το βράδυ της Δευτέρας με φορείς της Ηπείρου.
Ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης απέστειλε ήδη στο Ελεγκτικό Συνέδριο τις τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης της Ιονίας οδού, του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας και του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, ενώ τις επόμενες ημέρες θα προωθήσει και την σύμβαση για την Ολυμπία Οδό.
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως σε διάστημα δύο μηνών περίπου αυτές οι συμβάσεις θα κυρωθούν εκ νέου από την Βουλή των Ελλήνων, θα υπογραφούν (στο κατάλληλο πανηγυρικό κλίμα) και θα ξεκινήσει η επανεκκίνηση τους. Τα καλά νέα είχαν διαρρεύσει εδώ και μέρες στις κοινοπραξίες αλλά λόγω των συνεχόμενων προβλημάτων έχει αποφευχθεί η οποιαδήποτε κίνηση μετά και το κάζο της “λάθος επανεκκίνησης” του προηγούμενου Μάρτη.
Εκτός από το έργο του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου που η ολοκλήρωση του τοποθετείται μέσα στο 2015 τα υπόλοιπα έργα έχουν μικρότερη πρόοδο. Στον Αιγαίου τα έργα είναι προχωρημένα σε Τέμπη και Πλαταμώνα, μόνο μία σήραγγα χρειάζεται λίγες δεκάδες μέτρα και γενικά είμαστε καλύτερη κατάσταση. Στην Ολυμπία Οδό έχουν ολοκληρωθεί τα “τρυπήματα” στις σήραγγες και υπάρχει η σχετική αισιοδοξία πως ίσως προλάβουν να παραδώσουν τμηματικά το Κόρινθος-Πάτρα μέχρι τα τέλη του 2015.
Τα πράγματα είναι διαφορετικά για την Ιόνια Οδό και τον Ε65 καθώς δεν υπάρχουν τα εφόδια για να ολοκληρωθούν σε διάστημα δύο ετών αυτά τα έργα. Στην Ιόνια Οδό το 2016 φαντάζει ως η χρονιά ολοκλήρωσης για το Αντίρριο-Ιωάννινα και την επιφύλαξη για το τμήμα διέλευσης της Κλόκοβας ενώ το ίδιο ισχύει για τον Ε65 που θα κατασκευαστεί το “εύκολο” κομμάτι Ξυνιάδα-Τρίκαλα.