Σε νέες περιπέτειες με αμφίβολο αποτέλεσμα εισέρχεται η οδική σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό. Επί 15 χρόνια και με αρκετά εκατομμύρια το Υπουργείο Υποδομών δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τις μελέτες.
Και τώρα δοκιμάζεται στην πράξη το… μοντέλο που απέτυχε παταγωδώς στην περίπτωση του άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς.
Το Υπουργείο, μετά από απαίτηση, παρέδωσε τις μελέτες και την τύχη του έργου στην Περιφέρεια Ηπείρου. Και η τελευταία αποφάσισε τις μελέτες να τις πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων και να αναθέσει σε δικό της τεχνικό σύμβουλο «την άμεση αξιολόγηση του τμήματος Φιλιππιάδας- Λούρου με σημερινές συνθήκες».
Το ποσό για τον τεχνικό σύμβουλο είχε οριστεί στις 74 χιλιάδες και ο ανάδοχος έδωσε προσφορά χαμηλότερη κατά είκοσι χιλιάδες περίπου. Θα αναδειχθεί δε επίσημα στην επόμενη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής.
Η Περιφέρεια όπως φαίνεται τμηματοποιεί το έργο σε επίπεδο μελετών αφού η αξιολόγηση θα αφορά μόνο το τμήμα Φιλιππιάδας- Λούρου.
Το αντικείμενο επίσης είναι αρκετά γενικόλογο με αποτέλεσμα να είναι άγνωστο αν θα επιλεγεί μία νέα χάραξη του οδικού άξονα.
Το βέβαιο είναι ότι ο δρόμος δεν θα είναι τετράιχνος, όπως έχει δηλώσει κατά καιρούς ο Περιφερειάρχης, αλλά στην καλύτερη περίπτωση τρίιχνος.
Και το σημαντικότερο…
Μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο να υπάρξει μελετητική ωριμότητα στο πλαίσιο της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου ώστε το έργο να καταφέρει να χρηματοδοτηθεί από τους πενιχρούς πόρους που διαθέτει το ΕΣΠΑ για υποδομές.
Η Περιφέρεια σε κάθε περίπτωση πήρε ένα μεγάλο ρίσκο ζητώντας τις μελέτες από το Υπουργείο Υποδομών αντί να ασκήσει πίεση για την ολοκλήρωσή τους και μαζί παίρνει και το ρίσκο της κατασκευής του έργου.