Μεγαλώνει το κύμα όσων αντιδρούν στον σχεδιασμό της κυβέρνησης για τις διαδικτυακές εξετάσεις στα ΑΕΙ. Προς αυτή την κατεύθυνση πάρθηκε πρωτοβουλία για συλλογή υπογραφών πανεπιστημιακών από όλη την χώρα.
Ήδη μεταξύ αυτών που έχουν υπογράψει περιλαμβάνονται και 19 καθηγητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
«Νιώθουμε την υποχρέωση να αντισταθούμε στις διαδικτυακές εξετάσεις επειδή αποτελούν αντιεκπαιδευτικά μέσα τα οποία η κυβέρνηση θέτει στην υπηρεσία του πιο μοχθηρού σκοπού: την κάμψη κάθε αντίστασης στην ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων» αναφέρουν μεταξύ άλλων στο κείμενο συλλογής υπογραφών.
Από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων υπογράφουν:
-Αντωνίου, Κατερίνα – Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Αρτέμης, Νίκος – Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Βαμβακούση, Ξένια – Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Βλεσσίδης, Αθανάσιος – Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Βογιατζόγλου, Αθηνά – Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Γαρούφης, Αχιλλέας – Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Γκόκας Ευάγγελος – Καθηγηγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Καραβίδας Κώστας – ΕΔΙΠ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Καραφύλλης Γρηγόριος – Ομ. Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Κοντογιώργη, Αναστασία – Επ. Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Κούκκου, Άννα-Ειρήνη – Αν. Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Μαντάς, Χρήστος – Αν. Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Μαντάς, Απόστολος – Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Παπασταθόπουλος, Στάθης – Επ. Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Παπαστεφανάκη, Λήδα – Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Πουρνάρη, Μαρία – Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Σακελλαριάδης, Αθανάσιος – Επ. Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Σολομών, Εσθήρ – Αν. Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
-Φλιτούρης, Λάμπρος – Αν. Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Το κείμενο
«Οι δύο λόγοι που, ως πανεπιστημιακοί, λέμε ΟΧΙ στις διαδικτυακές εξετάσεις
1. Αδύνατη η ασφαλής πιστοποίηση της γνώσης
Ο πρώτος λόγος για τον οποίο απορρίπτουμε τις διαδικτυακές εξετάσεις αφορά το εκπαιδευτικό και μορφωτικό μας καθήκον απέναντι στην κοινωνία.
Ως πανεπιστημιακοί, έχουμε ορκιστεί ότι θα πιστοποιούμε, εκ μέρους της πολιτείας και υπό συνθήκες αμεροληψίας, την γνώση των φοιτητριών/τών στα γνωστικά μας αντικείμενα. Όμως η πιστοποίηση της γνώσης είναι αδύνατη μέσω των διαδικτυακών εξετάσεων. Γιατί; Καταρχάς, ούτε τα μέλη ΔΕΠ ούτε οι φοιτήτριες/τές διαθέτουμε το λογισμικό (π.χ. Proctor) που θα διασφάλιζε πως τα «γραπτά» που λαμβάνουμε τα πληκτρολόγησαν οι φοιτήτριες/τές που εμφανίζονται στις οθόνες μας. Επί πλέον, ακόμα και να είχαμε αυτό το λογισμικό, αδυνατούμε να ελέγχουμε το περιβάλλον μέσα στο οποίο βρίσκονται οι εξεταζόμενες/οι την ώρα της διαδικτυακής εξέτασης (αν έχουν τις ίδιες συνθήκες ησυχίας, αν δίπλα τους βρίσκεται κάποιος που «βοηθά»).
Μάλιστα, το γεγονός ότι επί πανδημίας γίνονταν διαδικτυακές εξετάσεις είναι ακόμα ένας λόγος να μην επαναληφθεί μια διαδικασία που, όσες/οι την ζήσαμε, γνωρίζουμε πως εξευτέλισε τα ΑΕΙ και καταρράκωσε την αξιοπιστία της βαθμολόγησης.
2. Σεβασμός στις συλλογικές αποφάσεις των φοιτητικών συλλόγων
Η κυβέρνηση στοχεύει αποκλειστικά στο σπάσιμο των καταλήψεων – την μοναδική διέξοδο που άφησε στους φοιτητικούς συλλόγους μετά την πρόταση νόμου για τα αντισυνταγματικά ιδιωτικά «πανεπιστήμια». Αυτός είναι ο λόγος που επιστρατεύει και προωθεί τις διαδικτυακές εξετάσεις. Υποσκάπτοντας όμως την αξιοπιστία του εξεταστικού συστήματος προσφέρει το καλύτερο επιχείρημα σε αυτούς που επιθυμούν να υπονομεύσουν τα δημόσια πανεπιστήμια. Έτσι, η κυβέρνηση πρώτα τα καταβαραθρώνει και μετά τα κατηγορεί ως αναξιόπιστα.
Εν κατακλείδι, ως καθηγήτριες και καθηγητές, νιώθουμε την υποχρέωση να αντισταθούμε στις διαδικτυακές εξετάσεις επειδή αποτελούν αντιεκπαιδευτικά μέσα τα οποία η κυβέρνηση θέτει στην υπηρεσία του πιο μοχθηρού σκοπού: την κάμψη κάθε αντίστασης στην ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων».