Και πάλι από την αρχή για την σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα

Ότι δεν κατάφερε το Υπουργείο Υποδομών εδώ και δεκαπέντε χρόνια επιδιώκει να καταφέρει η Περιφέρεια Ηπείρου για την μελέτη σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό. Το Υπουργείο δαπάνησε μερικά εκατομμύρια για την ολοκλήρωσή της χωρίς τελικά αυτό να γίνει εφικτό. Εδώ και μερικούς μήνες παραχώρησε την μελέτη στην Περιφέρεια με την τελευταία να εγείρει αξίωση για λύση της σύμβασης με τους μελετητές.

Το Υπουργείο υπαναχώρησε παρά τις αρχικές αντιρρήσεις και τώρα η Περιφέρεια έρχεται με ένα ποσό μόλις 74 χιλιάδων να προχωρήσει σε… νέα μελέτη!

Η ανάθεση αποφασίστηκε στην τελευταία συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής και στη βάση εισήγησης που είχε γίνει από την Τεχνική Υπηρεσία.

Η Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας, έκρινε ότι απαιτείται άμεσα αξιολόγηση του τμήματος από την Φιλιππιάδα μέχρι τον Λούρου με βάση τους σύγχρονους κυκλοφοριακούς φόρτους και τις προδιαγραφές των νέων κανονισμών –χωρίς καμία άλλη αιτιολογία- προκειμένου να αναδειχθεί η βέλτιστη λύση –χάραξη του εν λόγω τμήματος.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι μελέτες του Υπουργείου Υποδομών για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο οδηγούνται στον κάλαθο των αχρήστων.

Με ένα μικρό ποσό για το μέγεθος του έργου είναι σίγουρο ότι ο οδικός άξονας θα είναι κατώτερος αυτού που είχε σχεδιαστεί και μάλλον θα υπολείπεται πολύ του τετράιχνου δρόμου.

Ο Γιώργος Ζάψας

Στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής μειοψήφησε ο επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργος Ζάψας.

Σε γραπτή του δήλωση επισημαίνει ότι «με αυτή την απόφαση η περιφερειακή αρχή επιχειρεί να ανατρέψει τον σχεδιασμό χρόνων αναφορικά με την οδική σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό στον Α/Κ Φιλιππιάδας και να βγάλει άχρηστη την υπερδεκαετή μελετητική δουλειά του Υπουργείου Υποδομών, που βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και τελικής ωρίμανσης του έργου κατασκευής κλειστού τετράιχνου αυτοκινητόδρομου ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Φαίνεται όμως ότι αυτή η εξέλιξη δεν είναι στα σχέδια του Περιφερειάρχη Ηπείρου και δυστυχώς τον ακολουθεί και η κυβέρνηση σε ακόμα μια καταστροφική για την περιφέρεια μας πολιτική επιλογή, κατά το πρότυπο της ακύρωσης του βορείου τμήματος της Ιόνιας οδού, τμ. Γιάννενα – Κακαβιά που από τετράιχνος υποβιβάζεται σε τρίιχνη οδό ταχείας κυκλοφορίας!

Ομολογούν, ο κ. Αλ. Καχριμάνης και οι επιτελείς του, ότι επιχειρούν να ξαναμελετήσουν το ήδη μελετημένο έργο της οδικής σύνδεσης “ΠΡΕΒΕΖΑ – ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ”, επικαλούμενοι «σημερινούς κυκλοφοριακούς φόρτους», όταν οι πάντες γνωρίζουν ότι ο λόγος αυτός δεν υφίσταται, καθόσον ο ετήσιος κυκλοφοριακός φόρτος διαπιστωμένα αυξάνεται γεωμετρικά στο εν λόγω εθνικό οδικό δίκτυο, προς και από την Πρέβεζα. Ειδικά τους μήνες Μάιο μέχρι Οκτώβριο, αυτός, παρουσιάζει μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο από τον βασικό α/δ της Ιόνιας οδού! Προσανατολίζονται στην μελετητική ωρίμανση ενός νέου και μικρότερου έργου με νέα χάραξη και με γεωμετρικά χαρακτηριστικά μάλλον αναβαθμισμένης εθνικής οδού (π.χ. τρίιχνη χάραξη), απαξιώνοντας την μελετητική προετοιμασία που έχει γίνει μέχρι σήμερα και αδιαφορώντας για το κόστος αυτών των υπηρεσιών.

Στην πραγματικότητα η Περιφέρεια Ηπείρου εγκαταλείπει την ωρίμανση και κατασκευή του α/δ που μελετήθηκε για να συνδέσει την πόλη της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό και με τετράιχνη όδευση στο σύνολό της, σχεδιάζουν την ματαίωση της παράκαμψης της Φιλιππιάδος και ετοιμάζουν τμηματική νέα χάραξη.

Καταγγέλλουμε αυτή την πολιτική επιλογή και πρακτική της περιφερειακής αρχής. Υποστηρίζουμε την ολοκλήρωση των μελετών του αυτοκινητόδρομου ως έχει, την ωρίμανση του από το Υπουργείο Υποδομών και την αναζήτηση χρηματοδότησης της κατασκευής του».