Την πορεία του έργου βελτίωσης του οδικού άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα έθεσε με Ερώτησή του στη Βουλή, προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, ο Σταύρος Καλογιάννης.
Ο κ. Καλογιάννης θυμίζει ότι κατά την θητεία του στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών είχε εγκριθεί πίστωση δύο εκατομμύριων για την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών.
Ακολούθησε διαγωνισμός και η ανάθεση των μελετών (τοπογραφική, συγκοινωνιακή, γεωτεχνική, περιβαλλοντικής αδειοδότησης) σε ανάδοχο.
Δυστυχώς, επί τεσσεράμισι ολόκληρα χρόνια, 2015 – 2019, επί Κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ– ΑΝΕΛ, κανένα νέο έργο υποδομής στη χώρα δεν ωρίμασε, από τεχνική και χρηματοδοτική άποψη, ούτε ξεκίνησε να κατασκευάζεται.
Το οδικό έργο Καλπάκι – Κόνιτσα δεν αποτέλεσε εξαίρεση.
Όμως, ο βελτιωμένος άξονας Καλπάκι – Κόνιτσα θα δώσει ώθηση στην διαπεριφερειακή σύνδεση μεταξύ Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας, θα τονώσει τις μεταφορές, τον τουρισμό, το εμπόριο και θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για τους Δήμους Κόνιτσας και Πωγωνίου, ως συνέχεια της Ιόνιας Οδού.
Παρά τα πολύ σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί στην εθνική οικονομία και στον τομέα των δημοσίων έργων η πανδημία του Covid-19, είναι πολύ σημαντικό να ολοκληρωθούν οι μελέτες του άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα, ώστε να μπορεί να χρηματοδοτηθεί στη συνέχεια η κατασκευή του.
Ο Σταύρος Καλογιάννης ερωτά τον Υπουργό Υποδομών εάν έχει παραληφθεί και εγκριθεί το σύνολο των μελετών του οδικού άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα, ποιος είναι ο προϋπολογισμός του έργου και σε ποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα προτίθεται το Υπουργείο να εντάξει την κατασκευή του.