Την Παρασκευή 24 Ιουλίου θα ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τις κοινοπραξίες που θα συνεχίσουν στην επόμενη φάση για την κατασκευή του οδικού άξονα Ακτίου- Αμβρακίας.
Πρόκειται για 33 χιλιόμετρα με προυπολογισμό 150 εκατομμυρίων ευρώ.
Μετά τις πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις για τη συνέχιση του έργου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ζητήσει από τις εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό να προσέλθουν και να ανανεώσουν τις προσφορές τους.
Πρόκειται για την Μυτιληναίος, την ΑΒΑΞ και την GD Infrastrutture, που υποστηρίζεται από τον κ. Πρόδρομο Εμφιετζόγλου της Μηχανικής, για την οποία όμως πληροφορίες αναφέρουν ότι με απόφαση του Συμβουλίου δημοσίων έργων του υπουργείου έχει κηρυχθεί έκπτωτη από την 8η εργολαβία του Πάτρα –Πύργος, απόφαση που εκτιμάται ότι της κόβει το δρόμο από τον διαγωνισμό. Κατά της απόφασης για την συνέχιση του έργου έχει στραφεί το σχήμα ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ, το οποίο είχε μειοδοτήσει στο διαγωνισμό και η υπογραφή της σύμβασης εμποδίστηκε λόγω προσφυγών.
Ο υπουργός Υποδομών και Κώστας Καραμανλής είχε ανακοινώσει προ εβδομάδων ότι το υπουργείο είναι πλέον αναγκασμένο να συνεχίσει τη διαγωνιστική διαδικασία και να καταβάλλει προσπάθεια το έργο να ολοκληρωθεί ως το 2023, ώστε να μην χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Διαφορετικά, υπάρχει ο κίνδυνος δημοσιονομικής διόρθωσης και επιστροφής χρημάτων προς την Ε.Ε. Εάν οι τεχνικές εταιρείες αποφασίσουν να μην εμπλακούν σε νέο κύκλο δικαστικών προσφυγών μετά την 24η Ιουλίου, οι ελπίδες να προχωρήσει ο διαγωνισμός οριακές είναι υπαρκτές, διαφορετικά το έργο κινδυνεύει να καταρρεύσει.
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός-σκούπα είναι σε εκκρεμότητα πάνω από δύο χρόνια κυρίως λόγω του πολέμου προσφυγών, με αποτέλεσμα τον περασμένο Ιανουάριο να υπάρξει απόφαση του υπουργείου Υποδομών, να ακυρωθεί και να επαναδημοπρατηθεί.