Κοινοτικές ενστάσεις για το βόρειο τμήμα του Ε-65

Να αναλάβει πλήρως την κατασκευή του τελευταίου κομματιού του Ε65, προϋπολογισμού 442,1 εκατ. ευρώ προτείνει το Δημόσιο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μετά την κατασκευή του, η διαχείριση και συντήρηση του τμήματος θα δοθούν στην Κεντρική Οδό και θα χρηματοδοτείται από τα διόδια αλλά και τα έσοδα του Δημοσίου από την Ιονία Οδό.

Η πρόταση πρέπει να εγκριθεί από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε η οποία σύμφωνα με όσα δημοσιεύει η Καθημερινή έχει σοβαρές ενστάσεις.

Το βόρειο τμήμα του Ε-65 μένει «ορφανό» δηλαδή χωρίς πρόβλεψη χρηματοδότησης εδώ και χρόνια. Πρόκειται για το τμήμα που συνδέει τον άξονα Κεντρικής Ελλάδας με την Εγνατία Οδό.

Στην αλληλογραφία που έχει ακολουθήσει από τον Μάρτιο (οπότε και κατατέθηκε επισήμως η πρόταση στις κοινοτικές αρχές για έλεγχο), η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού έχει προβάλει σοβαρές ενστάσεις για το έργο, θεωρώντας το κρατική ενίσχυση σε ιδιώτη. Το βασικό πρόβλημα είναι ότι το κόστος του δρόμου σε σχέση με την εκτιμώμενη κυκλοφορία του είναι πολύ μεγάλο για να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και η ΤΕΡΝΑ (μοναδικός μέτοχος της Κεντρικής Οδού) δεν προτίθεται να διαθέσει ίδια κεφάλαια.

Η εταιρεία, πάντως, έχει υποστηρίξει με συμβούλους και μελέτες (κόστους – οφέλους, χρηματο-οικονομική, κυκλοφοριακή) το υπουργείο Υποδομών, με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή να διατηρεί την αισιοδοξία του. 

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ